
De Toyota Supra A90 is geboren en getogen op de Nürburgring. Zijn badge is zelfs gevormd naar een de Wehrseifen-bocht op de Nordschleife. Alles duidt erop dat de A90 een bloedsnelle tijd neer gaat zetten. Toyota wacht nog even met een poging en waagt zich wel alvast aan een uitspraak: de Supra moet in 7 minuten en 40 seconden rond kunnen.
‘We hebben nog geen officiële tijd’, vertelt Tada aan website Road & Track. ‘Op een dag schakelen we misschien de snelheidsbegrenzer uit en zetten we een tijd neer’, zegt hij. ‘Maar zelfs zoals ie nu is, is hij erg snel. Hij brak met gemak de acht minuten. 7:50 of 7:40 doet hij met gemak.’
Zeven minuten en veertig seconden. Dat is zo snel als een Porsche 911 GT3 uit 2009, een Lamborghini Murciélago LP-640 of een Bugatti Veyron – al is dat laatste monster met 1.000 pk uiteraard niet gebouwd voor snelle rondetijden. Ook indrukwekkend: de tijd is één seconden langzamer dan een Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio met 170 pk meer.
Je kunt veel vinden van wat de zoektocht naar snelle Nürburgring-tijden doet met het comfort van een auto en dan heb je gelijk – echter kun je er niet omheen dat deze tijd met een vermogen van 340 pk zeer indrukwekkend is. Wij zitten er klaar voor, Toyota.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear


Toyota Supra schakelt bij met handbak

De Supra GT4 50 Edition is een raceauto, maar Toyota wil niet dat ermee geracet wordt

Zo klinkt het als je 96 fluitjes op je uitlaat monteert

Widebody Toyota Supra A90 wil liever geen BMW genoemd worden

Deze 21 Toyota Supra’s gaan uit elkaar

Toyota GR86: 1e rij-indruk

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

Toyota Prius blijkt uitstekende trekauto en trekt enorme gooseneck-trailer

De Toyota Supra heeft een handbak, alleen bij de zescilinder

Kerel filmt vanbinnen hoe zijn auto geraakt wordt door bliksem

De Toyota DMT was in 2001 al de oplossing voor de woningnood en thuiswerken

De Toyota Supra heeft een handbak, alleen bij de zescilinder

Toyota Supra schakelt bij met handbak

De Supra GT4 50 Edition is een raceauto, maar Toyota wil niet dat ermee geracet wordt

Zo klinkt het als je 96 fluitjes op je uitlaat monteert

Widebody Toyota Supra A90 wil liever geen BMW genoemd worden

Toyota Supra springt door de bossen

BMW-rijder denkt dat ie in online lobby zit

Compilatie: Onveilige momenten op de Nürburgring

Touristenfahrten 2022 begint op 12 maart

Camaro op de Nürburgring blaast iets op

VW Golf ’Ring Tracktor’ kan van jou zijn

Porsche 718 Cayman GT4 RS: welke motor?

De Prodrive P25 wordt de ultieme Subaru Impreza

Toyota GR86: 1e rij-indruk

In deze enorme loods staan meer dan 4.000 unieke en/of begeerlijke Japanse auto’s

Prodrive werkt aan een (tweedeurs!) Subaru Impreza restomod

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

Kooptip: een verhoogde Mazda MX-5 voor een aardig prijsje

Hoe de Maserati MC20 Cielo stevig bleef zonder veel extra gewicht

Een Bugatti Bolide van 4 miljoen euro uitladen is een stressvolle onderneming

Het ontwerpen van een Lego-set lijkt erg op het ontwikkelen van een echte auto

Lego Ferrari Daytona SP3 is het perfecte maatje voor je Lego Lamborghini

Hoge bazen Mercedes waren ‘dronken’ toen ze instemden met de AMG One

Toyota GR86: 1e rij-indruk

Deze klassieke Alfa F1-auto is eigenlijk een omgebouwde Mazda MX-5

Deze Volkswagen T1 Half-track Fox met twaalf wielen is helemaal gerestaureerd

Hoe de Maserati MC20 Cielo stevig bleef zonder veel extra gewicht

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

Dit zijn negen stiekeme (en vaak geniale) trucjes die werden uitgehaald in de racerij

Reacties