Deze verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10

Doorgeslagen knutselaar bouwt BMW M5 V10 in zijn Lotus Elise

verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10
verlengde Lotus Elise verstopt een BMW V10

De Lotus Elise heeft sinds 1996 slechts één echte update gehad, en die vond plaats in 2001. Dus besloot Dustin de evolutie een handje te helpen. Met een lasapparaat, een V10 van BMW, een Porsche-transmissie en een enorme turbo die stilletjes toekijkt – voor nu.

Dustin maakte een digitaal ontwerp voor een compleet nieuwe achterkant. Door het op maat gemaakte geraamte neemt de lengte toe met zo’n 50 centimeter en de breedte met zo’n 35 cm. De V10 sluist zijn vermogen via een Porsche-bak door naar de achterwielen. Het resultaat zou de bastaardzoon van de Hennessey Venom GT kunnen zijn. Een groter compliment voor een Lotus-project kun je haast niet krijgen.

Heel, heel veel werk

Alles aan de verlengde Lotus is specifiek voor het project ontworpen, tot de scharnieren voor de vleugeldeuren aan toe. Er zit meer dan 4.000 uur werk in de auto, waarvan 1.600 uur in het bouwen van de carrosseriedelen. Het project duurt al drie jaar.

De Lotus nadert de afrondingsfase en deze zomer zal de 5,0-liter V10 met zo’n 500 pk ademen door een mooie set kelken. Voor de toekomst ligt er een flinke turbo klaar om het niveau van knotsgek naar doodeng te tillen. Ach, hij heeft ook nog een Honda NSX voor als ie het rustig aan wil doen. Onder de bedrijfsnaam Monivetti Automotive wil de doorgedraaide knutselaar op ten duur hypercars voor de verkoop gaan produceren.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws