
Dat is een mooie vangst. Je kijkt naar 6.250 kilo aluminium en koolstofvezel. Of minimaal 5 miljoen euro aan volbloed raceauto’s voor op de openbare weg. In Nederland kwamen maar liefst vijf Porsche Carrera GT’s bij elkaar. Dat is één derde van alle Carrera GT’s die ooit op Nederlands kenteken hebben gestaan. Dat zijn er best veel als je nagaat dat er maar 1.270 auto’s voor de hele wereld zijn geproduceerd.
De Porsche Carrera GT’s waren allemaal tegelijk voor onderhoud bij Porsche Centrum Gelderland. Geen slechte werkdag voor een aantal monteurs, lijkt ons zo. Een kans om vijf Porsche Carrera GT’s in vijf verschillende kleuren op de foto te zetten, die krijg je niet veel vaker. Alhoewel, als de onderhoudsintervallen gelijk lopen, dan over een jaartje waarschijnlijk weer. Hoe dan ook was het een mooi moment voor een photoshoot.
Specificaties Porsche Carrera GT
De V10 is een doorontwikkeling van een geflopt F1-project. Gelukkig was het succes in de F1 geen voorbode van deze auto, want in de Carrera GT voelt de motor zich fantastisch thuis. De 5,7-liter tiencilinder produceert 612 pk en schakelen gaat altijd via een handbak. De enige ESP op de auto is je eigen rechtervoet, dus pas op.
Meer van TopGear


De laatste poging van Porsche als motorleverancier in de F1 faalde hard

Gemballa Porsche Carrera GT vlucht na crash in New York

Dit kosten onderdelen voor de 918 Spyder en Carrera GT

Porsche Gemballa Mirage GT gaat onder de hamer

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

Bandenmerk waarschuwt (serieus): vergeet geen zomerlucht in de banden te doen tijdens hittegolf

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft
