
De Volkswagen Golf GTI ClubSport S is de heerser van de voorwielaandrijvers op de Nürburgring. Maar de Duitsers blijven hongerig en verpletteren hun eigen record met bijna 2 seconden! Volkswagen mocht al trots zijn op de tijd van 7:49,29. Nu doet de Golf met de lange naam het in een indrukwekkende 7:47,19.
Waarom is de über-voorwielaandrijver ineens sneller? Heeft Volkswagen de vrouw en hamster van de coureur gegijzeld als motivatie? Of zal het er iets mee te maken hebben dat de omstandigheden nu beter zijn? De lucht is immers een chilly 8 graden, waardoor er meer zuurstof voorhanden is dan bijvoorbeeld bij 20 graden. Of voelt Volkswagen de druk van aankomende Honda Civic Type R? Of wordt er weer lekker gesjoemeld Wolfsburg?
Volkswagen Golf GTI ClubSport S verbreekt eigen Ringrecord
https://www.youtube.com/watch?v=lE1ciLoI3A4
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “Volkswagen Golf GTI ClubSport S verbreekt eigen Ringrecord”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze 3D geprinte hybride is officieel sneller dan een Koenigsegg

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

Dit F1-record van Jan Lammers kan Max Verstappen voorlopig niet breken

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Telefoonmerk Xiaomi wil Porsche verslaan met deze SU7 Ultra: 1.500+ pk met ‘V8s’- en ‘V6s’-motoren

Is er met de tellerstand van je auto gesjoemeld? Dan kan je auto vanaf nu afgepakt worden

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

dag Dries,
wat je zegt klopt helaas niet. De Civic had wel een rolkooi, geen passagiersstoel en dus maar één voorstoel. Er is wat dat betreft geen verschil.
In mijn ogen is dit geen eerlijke concurrentie met de Civic Type R. Civic had een achterbank, geen rolkooi en gewoon banden. De clubsport doet het zonder achterbank, met rolkooi en met semi slicks.