
De Volkswagen Golf GTI ClubSport S is de heerser van de voorwielaandrijvers op de Nürburgring. Maar de Duitsers blijven hongerig en verpletteren hun eigen record met bijna 2 seconden! Volkswagen mocht al trots zijn op de tijd van 7:49,29. Nu doet de Golf met de lange naam het in een indrukwekkende 7:47,19.
Waarom is de über-voorwielaandrijver ineens sneller? Heeft Volkswagen de vrouw en hamster van de coureur gegijzeld als motivatie? Of zal het er iets mee te maken hebben dat de omstandigheden nu beter zijn? De lucht is immers een chilly 8 graden, waardoor er meer zuurstof voorhanden is dan bijvoorbeeld bij 20 graden. Of voelt Volkswagen de druk van aankomende Honda Civic Type R? Of wordt er weer lekker gesjoemeld Wolfsburg?
Volkswagen Golf GTI ClubSport S verbreekt eigen Ringrecord
https://www.youtube.com/watch?v=lE1ciLoI3A4
2 reacties op “Volkswagen Golf GTI ClubSport S verbreekt eigen Ringrecord”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze 3D geprinte hybride is officieel sneller dan een Koenigsegg

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

Dit F1-record van Jan Lammers kan Max Verstappen voorlopig niet breken

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller

dag Dries,
wat je zegt klopt helaas niet. De Civic had wel een rolkooi, geen passagiersstoel en dus maar één voorstoel. Er is wat dat betreft geen verschil.
In mijn ogen is dit geen eerlijke concurrentie met de Civic Type R. Civic had een achterbank, geen rolkooi en gewoon banden. De clubsport doet het zonder achterbank, met rolkooi en met semi slicks.