
Volkswagen presenteerde op de autoshow van Detroit schaamteloos de vierde moderne interpretatie van de Volkswagen T1. Of Bulli. Of Microbus. Of hippiebus. Of hoe je hem ook wilt noemen. Hij wordt nog harder uitgemolken dan de dood van een bekende muzikant. Volkswagen weet dat we toch niet kunnen haten op zo’n charmant busje. En inderdaad, de Volkswagen ID Buzz ziet er leuk en schattig uit.
De kans is aanwezig dat de ID Buzz voorlopig de laatste reïncarnatie is van de T1, want deze 21ste-eeuwse Bulli gaat wellicht in productie. ‘Dit is de meest realistische poging tot een Microbus tot nu toe’, zegt Jürgen Stackmann. ‘We moeten de aankomende weken onderzoeken hoe groot de markt in Amerika is. Ik denk niet dat de traditionele MPV-markt groot genoeg is, maar de ID Buzz combineert functionaliteit, ruimte en flexibele stoelposities.’
Volgens de NEDC-meetmethode rijdt de Volkswagen ID Buzz 600 kilometer op één lading. En om het extra leuk te maken: hij heeft 374 pk! In 5 seconden zit de hippiebus op de 100 km/u. Vanaf 2020 komt de ID-familie van Volkswagen en de Buzz zit daar dus wellicht bij. In 2025 wil Volkswagen zelfs één miljoen elektrische auto’s per jaar verkopen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

Deze moderne ‘Duitse’ camper heeft een actieradius 2.500 kilometer

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Zou Johan Cruyff deze nieuwe SM mooi gevonden hebben?

Deze nieuwe Genesis X Gran Racer VGT heeft ruim 1.500 pk en een gigantische achtervleugel

Had deze Rover TCV het merk van de ondergang kunnen redden?

Toffe SUV van Volkswagen, toch? Helaas is hij niet voor hier gemaakt

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Waarom deze betaalbare nieuwe Toyota misschien niet zo betrouwbaar is als je gewend bent

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Volkswagen bedenkt elektrische auto, maar dan wel met benzinemotor

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Met deze uitvinding kan elke elektrische auto omgebouwd worden tot benzineauto (want dat is nodig)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Je moet twee keer kijken waarom de vraag van deze Mazda-rijder niet zo snugger is

Waarom deze betaalbare nieuwe Toyota misschien niet zo betrouwbaar is als je gewend bent

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten
