
Volkswagen presenteerde op de autoshow van Detroit schaamteloos de vierde moderne interpretatie van de Volkswagen T1. Of Bulli. Of Microbus. Of hippiebus. Of hoe je hem ook wilt noemen. Hij wordt nog harder uitgemolken dan de dood van een bekende muzikant. Volkswagen weet dat we toch niet kunnen haten op zo’n charmant busje. En inderdaad, de Volkswagen ID Buzz ziet er leuk en schattig uit.
De kans is aanwezig dat de ID Buzz voorlopig de laatste reïncarnatie is van de T1, want deze 21ste-eeuwse Bulli gaat wellicht in productie. ‘Dit is de meest realistische poging tot een Microbus tot nu toe’, zegt Jürgen Stackmann. ‘We moeten de aankomende weken onderzoeken hoe groot de markt in Amerika is. Ik denk niet dat de traditionele MPV-markt groot genoeg is, maar de ID Buzz combineert functionaliteit, ruimte en flexibele stoelposities.’
Volgens de NEDC-meetmethode rijdt de Volkswagen ID Buzz 600 kilometer op één lading. En om het extra leuk te maken: hij heeft 374 pk! In 5 seconden zit de hippiebus op de 100 km/u. Vanaf 2020 komt de ID-familie van Volkswagen en de Buzz zit daar dus wellicht bij. In 2025 wil Volkswagen zelfs één miljoen elektrische auto’s per jaar verkopen.
Meer van TopGear


Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Deze moderne ‘Duitse’ camper heeft een actieradius 2.500 kilometer

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Zou Johan Cruyff deze nieuwe SM mooi gevonden hebben?

Deze nieuwe Genesis X Gran Racer VGT heeft ruim 1.500 pk en een gigantische achtervleugel

Had deze Rover TCV het merk van de ondergang kunnen redden?

Toffe SUV van Volkswagen, toch? Helaas is hij niet voor hier gemaakt

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Waarom het automerk van Elon Musk alsnog beter is dan het automerk van Jeff Bezos

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Slenter mee over de duurste autosloperijen ter wereld (je kunt wel raden waar)

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback
