
Volkswagen presenteerde op de autoshow van Detroit schaamteloos de vierde moderne interpretatie van de Volkswagen T1. Of Bulli. Of Microbus. Of hippiebus. Of hoe je hem ook wilt noemen. Hij wordt nog harder uitgemolken dan de dood van een bekende muzikant. Volkswagen weet dat we toch niet kunnen haten op zo’n charmant busje. En inderdaad, de Volkswagen ID Buzz ziet er leuk en schattig uit.
De kans is aanwezig dat de ID Buzz voorlopig de laatste reïncarnatie is van de T1, want deze 21ste-eeuwse Bulli gaat wellicht in productie. ‘Dit is de meest realistische poging tot een Microbus tot nu toe’, zegt Jürgen Stackmann. ‘We moeten de aankomende weken onderzoeken hoe groot de markt in Amerika is. Ik denk niet dat de traditionele MPV-markt groot genoeg is, maar de ID Buzz combineert functionaliteit, ruimte en flexibele stoelposities.’
Volgens de NEDC-meetmethode rijdt de Volkswagen ID Buzz 600 kilometer op één lading. En om het extra leuk te maken: hij heeft 374 pk! In 5 seconden zit de hippiebus op de 100 km/u. Vanaf 2020 komt de ID-familie van Volkswagen en de Buzz zit daar dus wellicht bij. In 2025 wil Volkswagen zelfs één miljoen elektrische auto’s per jaar verkopen.
Meer van TopGear


Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Deze moderne ‘Duitse’ camper heeft een actieradius 2.500 kilometer

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Zou Johan Cruyff deze nieuwe SM mooi gevonden hebben?

Deze nieuwe Genesis X Gran Racer VGT heeft ruim 1.500 pk en een gigantische achtervleugel

Had deze Rover TCV het merk van de ondergang kunnen redden?

Toffe SUV van Volkswagen, toch? Helaas is hij niet voor hier gemaakt

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hoe kunnen zoveel mensen zo’n dure nieuwe auto betalen? Dit zijn de verschillende opties

Dit is geen flitspaal of verkeerscamera, maar wat is deze verdachte paal dan wel?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’
