
Volkswagen presenteerde op de autoshow van Detroit schaamteloos de vierde moderne interpretatie van de Volkswagen T1. Of Bulli. Of Microbus. Of hippiebus. Of hoe je hem ook wilt noemen. Hij wordt nog harder uitgemolken dan de dood van een bekende muzikant. Volkswagen weet dat we toch niet kunnen haten op zo’n charmant busje. En inderdaad, de Volkswagen ID Buzz ziet er leuk en schattig uit.
De kans is aanwezig dat de ID Buzz voorlopig de laatste reïncarnatie is van de T1, want deze 21ste-eeuwse Bulli gaat wellicht in productie. ‘Dit is de meest realistische poging tot een Microbus tot nu toe’, zegt Jürgen Stackmann. ‘We moeten de aankomende weken onderzoeken hoe groot de markt in Amerika is. Ik denk niet dat de traditionele MPV-markt groot genoeg is, maar de ID Buzz combineert functionaliteit, ruimte en flexibele stoelposities.’
Volgens de NEDC-meetmethode rijdt de Volkswagen ID Buzz 600 kilometer op één lading. En om het extra leuk te maken: hij heeft 374 pk! In 5 seconden zit de hippiebus op de 100 km/u. Vanaf 2020 komt de ID-familie van Volkswagen en de Buzz zit daar dus wellicht bij. In 2025 wil Volkswagen zelfs één miljoen elektrische auto’s per jaar verkopen.
Meer van TopGear


Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Deze moderne ‘Duitse’ camper heeft een actieradius 2.500 kilometer

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Zou Johan Cruyff deze nieuwe SM mooi gevonden hebben?

Deze nieuwe Genesis X Gran Racer VGT heeft ruim 1.500 pk en een gigantische achtervleugel

Had deze Rover TCV het merk van de ondergang kunnen redden?

Toffe SUV van Volkswagen, toch? Helaas is hij niet voor hier gemaakt

Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje

Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk

Volkswagen Motorsport is niet meer

Prijs Volkswagen ID.4 is bekend

Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree

Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie
