
Tuurlijk, de baas van Pepsi drinkt heus weleens een Coca-Cola en andersom. Zo rijden de hoge bazen van Mercedes ongetwijfeld zo nu en dan in een BMW om te kijken wat de concurrent doet. Maar normaal doen ze het niet zo opvallend en openbaar zoals we hier zien. Op de LinkedIn van Volkswagen-baas Herbert Diess is te zien hoe Tesla-baas Elon Musk een proefritje maakt in een VW ID.3.
Elon Musk was drie dagen op bezoek in Duitsland, waar Tesla een grote fabriek laat bouwen. Op zijn laatste dag gaat hij nog even langs bij Diess. Ze spreken af in Braunschweig, waar Musk op het natte asfalt van het vliegveld een stuk in de elektrische Volkswagen ID.3 mag rijden.
‘Voor een niet-sportieve auto is het [stuurgedrag, red.] best goed’, merkt Elon Musk op bij het rijden in de ID.3. Herbert Diess schrijft onder zijn video nog een bedankje aan Elon Musk voor zijn bezoek, gevolgd door de uitnodiging om de volgende keer in een Porsche Taycan te rijden. Wat precies het doel van het bezoek was, is niet bekend. Zou er meer aan de hand zijn?
Elon Musk probeert de Volkswagen ID.3
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Volkswagen ID.3 generatie 2 krijgt geen fysieke knoppen: jammer!

Er komt geen hete Volkswagen ID.3 R, want de ID.3 is niet sportief genoeg

Hoe zullen we over 60 jaar terugkijken op de elektrische Volkswagen ID.3?

Ford Mustang Mach-E vs Volkswagen ID.3 vs Hyundai Ioniq 5

Slim verdienen: Tesla creëerde zelf een probleem en verkoopt daar nu de oplossing voor


Man pakt per ongeluk verkeerde Tesla en kan er anderhalf uur mee rijden


Tesla Model X Plaid review: Hoe rijdt 1.020 pk met een half stuur?


Betrouwbaarheidskoning Toyota noemt de Tesla Model Y een ‘kunstwerk’


Foto’s van de goedkopere ‘Tesla Model 2’ in het wild roepen een hoop vragen op


Nieuwe Tesla Model S is na nog geen drie uur al total loss gereden


Volkswagen ID Life blikt vooruit op stads-EV’tje


Volkswagen ID.4: 1e rij-indruk


Volkswagen Motorsport is niet meer


Prijs Volkswagen ID.4 is bekend


Elektrische Volkswagen ID.4 maakt entree


Releasedatum en prijs Volkswagen ID.3 zijn definitief


Rallylegende Juha Kankkunen over zijn liefde voor de Lancia Delta



Dit Nederlandse bedrijf verkoopt volledig vernieuwde Lancia Delta’s met 400 pk



Waarom deze VW Golf GTI wel legaal met kleine kentekenplaten mag rijden


Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels


Dit zijn alle elektrische stationwagens die nu of binnenkort te koop zijn


Voel je maar oud: De Volkswagen Golf 5 werd alweer 20 jaar geleden geïntroduceerd


Polestar 2 BST Edition 270 review: Hoe speciaal is deze speciale uitvoering?




Slim verdienen: Tesla creëerde zelf een probleem en verkoopt daar nu de oplossing voor


‘EV-rijders zijn niet meer bang om stil te vallen met een lege accu’


Volgend jaar kun jij jouw elektrische auto laten ombouwen om draadloos te laden


Waarom Volkswagen na een omzet van 74 miljard ook nog 1,2 miljard subsidie krijgt


Deze laadrobot van Hyundai stopt zelf de laadkabel in jouw auto


Ford Ranger Raptor review: Een van de leukste bedrijfsauto’s van dit moment




Slim verdienen: Tesla creëerde zelf een probleem en verkoopt daar nu de oplossing voor


Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood


Je zou het niet zeggen, maar de nieuwe Ford Explorer is eigenlijk een Volkswagen


Zelfs in Amerika worden ze gek van linksplakkers, dus daar gaan ze wat aan doen


De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)


Mercedes-AMG C 63 S E Performance review: Hoe rijdt PHEV-AMG met viercilinder?


Waarom de nieuwe VW California-camper niet 35.000 euro goedkoper wordt (net als de Multivan)


Volkswagen moet de eerste Nederlander betalen voor een sjoemeldiesel


Het grootste festival voor Volkwagen-busjes is terug (en je mag zonder busje komen)



Waarom deze VW Golf GTI wel legaal met kleine kentekenplaten mag rijden


De nieuwe Volkswagen ID.2All heeft de tellers van de Golf 1 of Kever


Politie betrapt creatieve vrachtwagenchauffeur met zelfgemaakte ‘winterbanden’


De benzinemotor is gered door eFuels, maar schrik niet van de prijs per liter


Veel auto’s gevandaliseerd bij evenement Assen (maar de verhalen zijn wat overdreven)


Als je goed kijkt, zie je dat er iets geks aan de hand is met deze foto’s


Waarom sommige hectometerpaaltjes een paars hoedje hebben



Daniël heeft op 11 september 2020 geschreven:
Ze hadden een mondkapje op kunnen doen, voorbeeldfunctie? Ontopic: leuk dat ze met elkaar over de producten praten, hoe beter de samenwerking tussen producenten, hoe beter de producten en hopelijk snel ook de prijzen..
Chris Jansen heeft op 8 september 2020 geschreven:
Het viel mij laatst op dat er enorme kieren in de motorkap van het duurste VAG-product, Bugatti Chiron, zitten, dus hou op over dat gezeur over kieren bij Tesla.
Zegt de een tegen de ander heeft op 8 september 2020 geschreven:
“Kijk Elon, je kan een auto ook afwerken zonder dat alles rammelt en er gigantische kieren tussen zitten…”