Het is wat. Al sinds de jaren zestig staan de raambanden met ‘Volkswagen Motorsport’ aan de startlijnen bij verschillende disciplines in de autosport. En dat is nu klaar. Volkswagen Motorsport GmbH stopt ermee. En daarmee eindigt ook de inzet van Volkswagen in raceklassen met verbrandingsmotoren. De 169 medewerkers mogen hun kennis in elektrische auto’s gaan stoppen.

De dwaze Polo GTI R5 met 270 pk blijft deze maand nog in productie, maar daarna zorgt Volkswagen alleen nog maar voor reserveonderdelen. Hetzelfde geldt voor de onderdelen van de Golf TCR-racer. Mocht je je afvragen waarom de nieuwe gepeperde versie Golf GTI dus Clubsport heet en niet TCR: dit is de reden.

De focus ligt op elektrisch

De reden dat Volkswagen Motorsport het bijltje erbij neergooit, mag bekend zijn. Volkswagen wil zich toespitsen op elektrische aandrijving. Alle medewerkers van de tak krijgen een functie binnen Volkswagen, voornamelijk in de ontwikkeling van elektrische auto’s. De kennis die ze opdeden met de recordbrekende elektrische ID.R komt daarbij van pas. Verdere ontwikkeling van dat prestigeproject wordt echter wel stopgezet.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)