
Drieënhalf jaar na de lancering is de Volkswagen ID.3 toe aan een facelift. Normaal gesproken kijken we niet per se reikhalzend uit naar milde updates, maar in dit geval zijn we toch benieuwd. Doet Volkswagen eindelijk iets aan die niet verlichte temperatuurschuifjes? Helaas, die blijven ongewijzigd met de facelift van de Volkswagen ID.3. Bouw er dan in ieder geval lampjes in…
Wel zou Volkswagen naar eigen zeggen goed geluisterd hebben naar andere feedback van klanten. Zo is er bijvoorbeeld een zachter materiaal gebruikt voor het dashboard. Het interieur is trouwens helemaal vrij van dierlijke materialen en Volkswagen gebruikt zelfs extra gerecycled materiaal. Verder zijn er USB-C aansluitingen en een plek om je smartphone draadloos op te laden.
Groter scherm in de Volkswagen ID.3 na de facelift
Als je goed kijkt, dan zie je dat het schermpje in het interieur gegroeid is van 10 naar 12 inch. Ook zou de software verbeterd moeten zijn. ‘Het infotainmentsysteem kan eenvoudig worden bediend met aanraaktoetsen op het multifunctionele stuur’, zegt Volkswagen. Wat het merk eigenlijk zegt is: ‘De aanraakknoppen op het stuur die je niet wilt, zitten nog steeds op het stuur, die voor je.’
Verder is de informatie van de head-up display uitgebreid met ‘augmented reality’. Er is gewerkt aan de voorbumper voor minder luchtweerstand en de zwarte strip onder de voorruit is weggehaald. Daarnaast zijn er nieuwe tweedelige achterlichten. Er zijn trouwens ook nieuwe kleurtjes waar je uit kunt kiezen. De nieuwe kleur groen staat ‘m wel aardig, niet?
Specificaties van de ID.3
Het batterijpakket meet nog steeds 58- of 77-kWh, waarmee je respectievelijk 426 kilometer en 546 kilometer ver moet komen. Er komt ook een versie aan met een kleinere batterij. De ID.3 Pro heeft nog steeds 204 pk en het koppel blijft 310 Nm. De topsnelheid is 160 km/u en de sprint van 0 naar 100 km/u is in 7,3 seconden gedaan.
De prijs van de Volkswagen ID.3
Volkswagen laat nog niks los over de Nederlandse prijs van de ID.3 na de facelift. Momenteel is de ID.3 duurder dan de grotere ID.4 omdat de instapper is weggevallen. Met wat geluk duikt de facelift-versie van de Volkswagen ID.3 onder de 43.690 euro. Vanaf april kun je hem hier bestellen, dus binnenkort zullen de prijzen wel bekend worden. In juni worden de eerste exemplaren geleverd.
14 reacties op “Het grootste irritatiepunt van de Volkswagen ID.3 blijft na de facelift”
Laat een antwoord achter aan maarten Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Elektrische auto nu in aanschaf goedkoper dan benzineauto, zonder adder onder het gras

Volkswagen worden weer dik met luxe interieurs, zodat jij ze ook gaat kopen

De elektrische hot hatch van Volkswagen is goedkoper dan de Golf GTI

Moet Volkswagen weer een Harlekin-optie aanbieden voor moderne auto’s?

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Cloe Downsett heeft een bijzondere baan bij Rolls-Royce

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Helmplicht voor fietsers komt er toch, maar alleen voor kale mannen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Maarten hoeveel tijd steek je hier wel niet in joh? pfff get a life man…
Hoi Berrie.
Onderstaande reactie koste me ongeveer 5 minuten. Mijn bericht had waarde voor mensen die momenteel twijfelen tussen een ID3 en iets anders.
Jouw reactie daarentegen, helpt niemand, heeft geen informatieve waarde, is een mening, geen feit, kortom negatieve bijdrage.
Nu kan je je afvragen of 5 minuten besteden aan het informeren van mensen een betere tijdsbesteding is dan 10 seconden besteden door een troll te tikken met zero waarde, anders dan even op iemand zeiken omdat je het verhaaltje jou niet aanstaat.
Rij je soms een VW en was je daarom verbolgen over mijn reactie? Of heb je enge dromen over Musk?
En dat zegt, get a life… wat een kneus
Gewoon vreemd dat jij overal over Tesla begint. Helpt niemand, heeft geen informatieve waarde, is jouw obsessie, kortom voegt niets toe. Snap wel dat mensen zoiets over je zeggen. Niemand zit op je Tesla spam te wachten bij elk nieuwsartikel.
[quote]Met wat geluk duikt de facelift-versie van de Volkswagen ID.3 onder de 43.690 euro.[/quote]
Ze moeten wel voor de SEPP subsidie van de overheid, dan mag de prijs max 45K zijn.
426km WLTP klinkt leuk maar dat is als je de batterij laad tot 100%. Iets wat niet mag van VW. Ze zeggen dat je dat met dit model tot 80% moet beperken. Reëel best case scenario is dan ook 340KM in de zomer. Bedenk je wel, heeft standaard geen warmtepomp.. (kost momenteel 1000 euro meerprijs)
Ergste is nog dat deze ID3 qua prijs moet concurreren met de model 3 (die nu al de SEPP subsidie krijgt). Deze bied meer ruimte, meer veiligheid, meer power, meer range, minder verbruik, is binnen een paar weken leverbaar, wel warmtepomp, betere navigatie, supercharging netwerk, een frunk, geen tiptoetsen, OTA updates, vegan leer in plaats van stof, glazen dak, keyless entry, goede telefoon app, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Vrij kansloos. Ben benieuwd hoe de verkoopaantallen er straks uitzien in Q1 en Q2 voor alle merken.
Daar is Tesla-trol Maarten weer met zijn leugens. Hoeveel krijg je hiervoor betaald?
Voor de mensen die nog niet bekend zijn met het fenomeen: google maar eens op Tesla + Troll. Maarten is een typisch voorbeeld.
Waar zie je een leugen staan?
Alles, maar dan ook alles, is gewoon te verifiëren en online beschikbaar.
Zit je een beetje in de knoop kerel?
maarten ga ff ergens anders irritant doen oke
Dank je voor je bijdrage Harry. Iedereen is weer slimmer geworden. Hulde voor Harrie.
Voorstel; Onthoud jezelf van reageren als je niet te melden hebt?
Als je over auto’s wil praten of over specificatie, levertijden, ervaringen of iets anders relevants, dan kijk ik uit naar je bijdrage.
Jij reageert op iedereen alsof het 1 en dezelfde vijand is. Volgens mij ben jij een beetje van het padje ipv al die anderen. Je weet wel: als je denkt dat je de enige bent die het goed heeft en de rest het fout heeft, dan is de werkelijkheid meestal andersom…
Ik denk dat het gemiddelde niveau hier om te huilen is.
Jullie kunnen letterlijk even naar http://www.vw.nl en http://www.tesla.com/nl_nl/model3 gaan en je kan ALLE
beweringen verifiëren.
Dat ik de verschillen even benoem en uiteenzet, wil niet zeggen dat het ineens een mening is. Het zijn nog steeds feiten, te verifiëren op de websites.
Ooh en wanneer ik stop met inhoudelijke bijdragen leveren?
Ik stop zodra gasten die te laf zijn om onder hun eigen naam te posten zoals “Trol-buster” ophouden met hun ongezouten, ongefundeerde en misleidende oneliners die alleen maar dienen om gal te spuiten.
Bizar dat jullie daar dan geen aanstoot aan nemen… Echt bizar.
Altijd en overal maar Tesla moeten promoten. Je bent de Jehova’s getuige van deze website. Hebben we ook allemaal een hekel aan.
De papegaai-journalisten zijn weer bezig. Eerst was de ID.3 niet goed omdat je de airco alleen via het scherm zou kunnen bedienen. Dan worden deze ‘professionals’ er op gewezen dat die bedieningsknoppen gewoon onder het scherm zitten als een fysieke knop en nu is het opeens het lampje in die knop wat niet naar wens is. Typisch gevalletje spijkers op laag water zoeken.
Bij de collega’s van Autovisie precies dezelfde fout met ook nog bijna dezelfde woorden. Echt kansloos…
Denk dat ze refereren aan het feit dat er überhaupt tiptoetsen zitten op het stuur, ongeacht wat je daarmee kan bedienen.
Bekijk een willekeurige review op YouTube en het onbedoelde aanraken van deze tiptoetsen wordt gemeld als een irritante ontwerpkeuze.
Sommige merken stappen daarom ook weer terug op kliktoetsen, misschien iets minder modern maar wel prettiger in gebruik.
Ik vind dit net zo’n misser als de yoke van de Model S. Ook een leuk idee, maar blijkt toch niet prettig in gebruik.