
De auto die je wist dat zou komen, is eindelijk hier. Volkswagen presenteert vandaag de ID.7 en je mag het voor het gemak zien als een elektrische Passat. Het is één van de tien (!) elektrische modellen die Volkswagen wil lanceren vóór 2026, waarmee ze ‘in alle segmenten vertegenwoordigd willen zijn’. Voor de onthulling draagt hij een speciale uitdossing die lijkt op een ingezoomde QR-code.
Niet echt handig als je de code wilt scannen, dus plaatse Volkswagen kleinere versies op de motorkap en op de zijruiten. Overigens krijgen wij gewoon een 404-error als we de code scannen. Wat direct opvalt aan de Volkswagen ID.7 is het lange dak dat helemaal doorloopt tot de bips. Een doorlopende daklijn maakt de auto aerodynamischer en je ziet dit meer en meer op sedans.
De actieradius van de Volkswagen ID.7
Een lagere luchtweerstand zorgt voor een zuinigere auto en dus een groter bereik. De actieradius van de grote sedan moet volgens Volkswagen uitkomen op 700 kilometer. Verdere specificaties hebben we helaas niet. Wel weten we dat hij op het MEB-platform staat, net als de andere auto’s uit de ID-serie, tot de Buzz aan toe.
Met een wielbasis van 2,97 meter moet je achterin prima kunnen zitten. Via het infotainmentscherm kun je in de Volkswagen ID.7 de luchtstroom sturen. Je hoeft dus niet meer zelf aan de ventilatieopeningen te zitten. Bovendien gaat de airco of de verwarming al automatisch aan als je in de buurt komt van de auto, zodat de cabine sneller warm is.
Groter scherm, nog wel sliders
De baas van Volkswagen beloofde al eerder beterschap als het ging om het infotainmentsysteem. Het scherm is in ieder geval gegroeid naar 15 inch en de sliders van de verwarming zijn dit keer verlicht. De teller achter het stuur ziet er ook al wat mooier uit dan het kleine losse schermpje. Ook zou de auto augmented reality hebben in de head-up display.
Wanneer komt de Volkswagen ID.7?
Volkswagen gaat het definitieve productiemodel aan de wereld laten zien in het tweede kwartaal van 2023. Daarna mogen de orderboeken open en kan de auto worden besteld. Wanneer de Volkswagen ID.7 exact geleverd gaat worden, is nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “De Volkswagen ID.7 is een elektrische Passat met 700 kilometer actieradius”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Met deze uitvinding kan elke elektrische auto omgebouwd worden tot benzineauto (want dat is nodig)

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

De Chinese Z9 GT is ‘echt tien keer beter’ dan de Duitse concurrentie (aldus de grote baas)

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Zeg maar Ciao! tegen Musk en zijn rommel. Dit is de definitieve doodsteek voor Tesla.