
De auto die je wist dat zou komen, is eindelijk hier. Volkswagen presenteert vandaag de ID.7 en je mag het voor het gemak zien als een elektrische Passat. Het is één van de tien (!) elektrische modellen die Volkswagen wil lanceren vóór 2026, waarmee ze ‘in alle segmenten vertegenwoordigd willen zijn’. Voor de onthulling draagt hij een speciale uitdossing die lijkt op een ingezoomde QR-code.
Niet echt handig als je de code wilt scannen, dus plaatse Volkswagen kleinere versies op de motorkap en op de zijruiten. Overigens krijgen wij gewoon een 404-error als we de code scannen. Wat direct opvalt aan de Volkswagen ID.7 is het lange dak dat helemaal doorloopt tot de bips. Een doorlopende daklijn maakt de auto aerodynamischer en je ziet dit meer en meer op sedans.
De actieradius van de Volkswagen ID.7
Een lagere luchtweerstand zorgt voor een zuinigere auto en dus een groter bereik. De actieradius van de grote sedan moet volgens Volkswagen uitkomen op 700 kilometer. Verdere specificaties hebben we helaas niet. Wel weten we dat hij op het MEB-platform staat, net als de andere auto’s uit de ID-serie, tot de Buzz aan toe.
Met een wielbasis van 2,97 meter moet je achterin prima kunnen zitten. Via het infotainmentscherm kun je in de Volkswagen ID.7 de luchtstroom sturen. Je hoeft dus niet meer zelf aan de ventilatieopeningen te zitten. Bovendien gaat de airco of de verwarming al automatisch aan als je in de buurt komt van de auto, zodat de cabine sneller warm is.
Groter scherm, nog wel sliders
De baas van Volkswagen beloofde al eerder beterschap als het ging om het infotainmentsysteem. Het scherm is in ieder geval gegroeid naar 15 inch en de sliders van de verwarming zijn dit keer verlicht. De teller achter het stuur ziet er ook al wat mooier uit dan het kleine losse schermpje. Ook zou de auto augmented reality hebben in de head-up display.
Wanneer komt de Volkswagen ID.7?
Volkswagen gaat het definitieve productiemodel aan de wereld laten zien in het tweede kwartaal van 2023. Daarna mogen de orderboeken open en kan de auto worden besteld. Wanneer de Volkswagen ID.7 exact geleverd gaat worden, is nog niet bekend.
Eén reactie op “De Volkswagen ID.7 is een elektrische Passat met 700 kilometer actieradius”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Zeg maar Ciao! tegen Musk en zijn rommel. Dit is de definitieve doodsteek voor Tesla.