
De auto die je wist dat zou komen, is eindelijk hier. Volkswagen presenteert vandaag de ID.7 en je mag het voor het gemak zien als een elektrische Passat. Het is één van de tien (!) elektrische modellen die Volkswagen wil lanceren vóór 2026, waarmee ze ‘in alle segmenten vertegenwoordigd willen zijn’. Voor de onthulling draagt hij een speciale uitdossing die lijkt op een ingezoomde QR-code.
Niet echt handig als je de code wilt scannen, dus plaatse Volkswagen kleinere versies op de motorkap en op de zijruiten. Overigens krijgen wij gewoon een 404-error als we de code scannen. Wat direct opvalt aan de Volkswagen ID.7 is het lange dak dat helemaal doorloopt tot de bips. Een doorlopende daklijn maakt de auto aerodynamischer en je ziet dit meer en meer op sedans.
De actieradius van de Volkswagen ID.7
Een lagere luchtweerstand zorgt voor een zuinigere auto en dus een groter bereik. De actieradius van de grote sedan moet volgens Volkswagen uitkomen op 700 kilometer. Verdere specificaties hebben we helaas niet. Wel weten we dat hij op het MEB-platform staat, net als de andere auto’s uit de ID-serie, tot de Buzz aan toe.
Met een wielbasis van 2,97 meter moet je achterin prima kunnen zitten. Via het infotainmentscherm kun je in de Volkswagen ID.7 de luchtstroom sturen. Je hoeft dus niet meer zelf aan de ventilatieopeningen te zitten. Bovendien gaat de airco of de verwarming al automatisch aan als je in de buurt komt van de auto, zodat de cabine sneller warm is.
Groter scherm, nog wel sliders
De baas van Volkswagen beloofde al eerder beterschap als het ging om het infotainmentsysteem. Het scherm is in ieder geval gegroeid naar 15 inch en de sliders van de verwarming zijn dit keer verlicht. De teller achter het stuur ziet er ook al wat mooier uit dan het kleine losse schermpje. Ook zou de auto augmented reality hebben in de head-up display.
Wanneer komt de Volkswagen ID.7?
Volkswagen gaat het definitieve productiemodel aan de wereld laten zien in het tweede kwartaal van 2023. Daarna mogen de orderboeken open en kan de auto worden besteld. Wanneer de Volkswagen ID.7 exact geleverd gaat worden, is nog niet bekend.
Eén reactie op “De Volkswagen ID.7 is een elektrische Passat met 700 kilometer actieradius”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

ANWB waarschuwt dat je laadbeurt in het buitenland ineens 480 euro kan kosten als je niet oplet

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Deze Seat-rijder leek heel veel geluk te hebben, maar op het laatst gaat het toch fout op de Nürburgring

Doorbraak: wetenschappers ontdekken manier om voor 170.000 jaar aan waterstof uit de grond te halen

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

Zeg maar Ciao! tegen Musk en zijn rommel. Dit is de definitieve doodsteek voor Tesla.