
De auto die je wist dat zou komen, is eindelijk hier. Volkswagen presenteert vandaag de ID.7 en je mag het voor het gemak zien als een elektrische Passat. Het is één van de tien (!) elektrische modellen die Volkswagen wil lanceren vóór 2026, waarmee ze ‘in alle segmenten vertegenwoordigd willen zijn’. Voor de onthulling draagt hij een speciale uitdossing die lijkt op een ingezoomde QR-code.
Niet echt handig als je de code wilt scannen, dus plaatse Volkswagen kleinere versies op de motorkap en op de zijruiten. Overigens krijgen wij gewoon een 404-error als we de code scannen. Wat direct opvalt aan de Volkswagen ID.7 is het lange dak dat helemaal doorloopt tot de bips. Een doorlopende daklijn maakt de auto aerodynamischer en je ziet dit meer en meer op sedans.
De actieradius van de Volkswagen ID.7
Een lagere luchtweerstand zorgt voor een zuinigere auto en dus een groter bereik. De actieradius van de grote sedan moet volgens Volkswagen uitkomen op 700 kilometer. Verdere specificaties hebben we helaas niet. Wel weten we dat hij op het MEB-platform staat, net als de andere auto’s uit de ID-serie, tot de Buzz aan toe.
Met een wielbasis van 2,97 meter moet je achterin prima kunnen zitten. Via het infotainmentscherm kun je in de Volkswagen ID.7 de luchtstroom sturen. Je hoeft dus niet meer zelf aan de ventilatieopeningen te zitten. Bovendien gaat de airco of de verwarming al automatisch aan als je in de buurt komt van de auto, zodat de cabine sneller warm is.
Groter scherm, nog wel sliders
De baas van Volkswagen beloofde al eerder beterschap als het ging om het infotainmentsysteem. Het scherm is in ieder geval gegroeid naar 15 inch en de sliders van de verwarming zijn dit keer verlicht. De teller achter het stuur ziet er ook al wat mooier uit dan het kleine losse schermpje. Ook zou de auto augmented reality hebben in de head-up display.
Wanneer komt de Volkswagen ID.7?
Volkswagen gaat het definitieve productiemodel aan de wereld laten zien in het tweede kwartaal van 2023. Daarna mogen de orderboeken open en kan de auto worden besteld. Wanneer de Volkswagen ID.7 exact geleverd gaat worden, is nog niet bekend.
Eén reactie op “De Volkswagen ID.7 is een elektrische Passat met 700 kilometer actieradius”
Laat een antwoord achter aan Arriverdeci Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hoe kunnen zoveel mensen zo’n dure nieuwe auto betalen? Dit zijn de verschillende opties

Dit is geen flitspaal of verkeerscamera, maar wat is deze verdachte paal dan wel?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

Zeg maar Ciao! tegen Musk en zijn rommel. Dit is de definitieve doodsteek voor Tesla.