
Volkswagen kleinste SUV krijgt vandaag samen met de grootste SUV van Seat zijn prijs. De Volkswagen T-Cross prijst zichzelf nét onder de Volkswagen Golf – en ruim boven de 10 centimeter lagere en 6 centimeter kortere VW Polo. De Volkswagen T-Cross komt in april naar Nederland.
De prijzen van de Volkswagen T-Cross beginnen bij 22.620 euro. Dat is 1.000 euro minder dan een Golf moet opbrengen. Een Polo begint bij 16.221 euro. De bovengenoemde prijs is de 1.0 TSI-uitvoering met 95 pk. Met een DSG-bak stijgt het vermogen naar 115 pk en de prijs naar 27.770 euro. Dan krijg je direct de luxere Life-uitvoering.
Volkswagen T-Cross: kleurenfestijn
De bagageruimte van 385 tot 1.281 liter is de grootste in zijn segment, claimt Volkswagen. Standaard staat de T-Cross op 16-inch velgen en je kunt desgewenst een maatje of twee opschalen. Rijders met sportieve ambities (of wie dat wil uitstralen) kunnen kiezen voor een R-Line-pakket met dikkere bumpers en een dikkere grille.
Leuk wordt het bij de design-pakketten. Daarin vind je bijvoorbeeld gele of groene velgen met bijpassend gekleurde spiegelkappen. Zoek naar de namen Bamboo Barden of Energetic Orange in de optielijsten. Wel even goed nadenken met welke lakkleur je dat wilt combineren.
Adaptieve onderstelregeling, keyless entry, parkeerhulp, ledkoplampen en een Beats-audiosysteem staan ook in de prijslijsten. De T-Cross is ook te bestellen met het volledig digitale instrumentarium. Audi noemt het Virtual Cockpit, bij Volkswagen heet het Active Info Display. Je kunt ‘m nu direct bestellen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


VW liet het internet de naam van de nieuwste lakkleur kiezen (en het resultaat valt nog mee)

Toyota C-HR vs Volkswagen T-Cross vs DS 3 Crossback

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115 pk Style

De snelste Volkswagens van dit moment

Volkswagen T-Cross: 1e rij-indruk

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
