
Ga je liever snel in een langzame auto of langzaam in een snelle auto? Voordat je een bindend antwoord geeft op dit allesbeslissende dilemma; check eerst dit filmpje van een dappere Volkswagen Up op de Nürburgring.
Deze Volkswagen Up bewijst dat het op de Nürburgring meer gaat om het formaat van je cojones dan het formaat van je motor. De 1.0 TSI met drie cilinders produceert na een bezoekje aan de tuner 125 pk en 250 Nm. De banden zijn Nankang AR1 met maatje 205/50/15.
Achter het stuur zit internetpersoonlijkheid en Nürburgringheld Misha Charoudin. Of Boosted Boris, zoals zijn alter ego heet. ‘De tijd was nu 9 minuten met bijna stock auto. Ik wacht nu op custom onderstel, remmen, uitlaat en dan moet < 8 minuten mogelijk zijn’, vertelt Misha. Volkswagen Up GTI? Nergens voor nodig.
Dappere Volkswagen Up op de Nürburgring
Meer van TopGear


Is zo’n guitige Volkswagen Up GTI na 6 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies

Helaas: De Volkswagen Up GTI is geschrapt en komt nooit meer terug

Zou de Aygo ooit de snelste ter wereld zijn geweest?

Prijs VW Up GTI stijgt flink

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt
