
De McLaren 570GT bespeelt een interessante niche. De auto uit Woking wil de meest praktische, meest comfortabele en meest geraffineerde McLaren aller tijden zijn. Een supercar voor de lange afstand. Een cruiser. Ja: een echte GT.
En als je meer vermogen en een straffer onderstel wilt? Juist: dan koop je de McLaren 650S. Of je gaat naar Novitec. De overfanatieke tuner met een standaard-auto-fobie geeft McLaren 570GT stuggere veren, grotere velgen en meer vermogen.
Effectief halen ze comfort weg en voegen ze performance toe. Novitec geeft het antwoord op een vraag die niemand stelde. De V8 produceert nu 646 pk (dus nét geen 650). De 0-naar-100-tijd is nu 3 seconden rond. De enige reden om de McLaren 570GT van Novitec te nemen, is omdat je de glazen achterklep zo tof vindt. Voor de rest is het een vrij domme creatie.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hoe snel is de nieuwe Aston Martin Vantage?

McLaren 570GT Sport Pack

TopGear S25E01: dit kun je verwachten

Chris Harris Drives: McLaren 570GT

De beste supercar van 2016 voor elke dag

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Spectre van Novitec heeft slechts 578 pk, maar wel 24-inch putdekselvelgen

Novitec gaat voor goud met deze prachtige Maserati MC20 Cielo

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Novitec denkt dat je met 919 pk ook geen voorruit nodig hebt

Novitec maakt de Rolls-Royce Ghost Black Badge nog duisterder

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?
