
Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu wordt het bevestigd: Audi gaat in 2026 motoren leveren aan het Sauber F1-team. Eerder dit jaar maakte Alfa Romeo bekend dat ze het Zwitserse F1-team zouden verlaten. Dit maakt de weg vrij voor de intreding voor het Duitse merk. Tot 2026 blijven de motoren komen van Ferrari met het Alfa Romeo-label.
Al eerder maakte Audi Formula Sport-baas, Adam Baker, bekend wat de doelstelling van Audi in de F1 is. Met de deelname van Audi in de F1 nemen we dus afscheid van Alfa Romeo, een F1-merk met nogal een verleden. Toen de officiële F1-jaartelling begon, domineerde Alfa Romeo de autosport. Met de prachtige Alfetta’s pakte Alfa Romeo de eerste twee F1-wereldkampioenschappen met Farina en Fangio.
Audi in de F1
Ook Audi heeft een F1-verleden. Voordat er gesproken werd van een officieel wereldkampioenschap, reden de coureurs als Bernd Rosenmeyer en Tazio Nuvolari met een Auto Union. Dat merk werd opgezet door vier Duitse autofabrikanten: DKW, Horch, Wanderer en Audi. Het ontwerp van de auto kwam van ene Ferdinand Porsche.
Dat is overigens al eventjes geleden. In 1936 won Rosenmeyer drie van de vier races die meetelden voor het kampioenschap. Nu, bijna 100 jaar later, is Audi terug. We kijken erg uit naar de kleurstelling waarmee de ontwerpers op de proppen komen.


Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Audi wijst teambaas nu al de deur en haalt voormalig Ferrari-baas Mattia Binotto binnen

Ondanks alle commotie bevestigt Audi dat ze 100 procent voor de F1 gaan

Sauber C44: Dit is de F1-auto van Bottas en Zhou in 2024

Waarom het oude F1-team van Alfa Romeo per land een andere naam kan krijgen

Zo heet het F1-team van Audi de komende twee jaar (nu Alfa Romeo weg is)

Alfa Romeo C43: Dit is de F1-auto van Bottas en Zhou voor 2023

Gaan F1-auto’s straks verkeerd om starten op Circuit Zandvoort?

Audi wijst teambaas nu al de deur en haalt voormalig Ferrari-baas Mattia Binotto binnen

‘Grootste automerk ter wereld wil terug de F1 in’ (en niet met het team dat je zou verwachten)

It’s a-me, Max: Verstappen wil graag bananenschillen gooien naar tegenstanders

FIA onthult de officiële F1-auto voor 2026: actieve aero, duurzaam en meer power

Zo maakt de F1 het onaantrekkelijk voor teams om vrouwen aan te nemen

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Kan de ‘benzine van de toekomst’ ervoor zorgen dat de V8 of V10 terugkomt in de F1?

Dit is de auto van de zaak van Max Verstappen, de nieuwe Red Bull RB21

Formule 1 kijken kost je 17 euro per maand en dan krijg je nog reclame ook

Robert Doornbos denkt dat dit team het kampioenschap gaat winnen in 2025 (en het is niet Red Bull)

Schelden is nu verboden in de Formule 1, drie keer raden wie nu de F1 catering gaat doen (en nee geen grap)
