
Gentlemen Drivers, aanschouw jullie nieuwste circuitspeeltje: de Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport. En ja, deze Porker heeft weer de juiste motor: een zescilinder boxer. Zonder turbo’s. Voordat je begint te brommen: inderdaad, deze Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport (pfoe, wat een naam) mag inderdaad alleen het circuit op. Maar waar rook is, is vuur. Of in dit geval: waar Clubsport is, is straatversie.
De 3,8-liter zescilinder in de Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport produceert 425 pk, dat is 40 pk meer dan de vorige Cayman GT4 Clubsport. De voorophanging komt van de 911 GT3 Cup en verder heeft de Cayman een rolkooi, kuipstoelen en een zespuntsgordel als standaarduitrusting. Het totaalgewicht van de auto is 1.320 kilo. ABS, tractiecontrole en zelfs airconditioning zijn gewoon aanwezig. Een zestraps-PDK zorgt voor het schakelwerk.
Je stapt al in de Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport voor 134.000 euro. Dan heb je de Trackday-versie, die bedoeld is voor mensen die simpelweg een leuk circuitspeeltje zoeken. Wil je meedoen aan officiële races, ga dan voor de Competition-versie. Deze kost 157.000 euro. Dan krijg je onder meer een grotere tank (115 liter i.p.v. 80 liter), een blussysteem en het stuur uit de 911 GT3 R. Alle prijzen zijn zonder belastingen. Van BPM is geen sprake – de auto krijgt geen kenteken.
Meer van TopGear


Een sportwagen kopen is financieel gewoon een verstandige keuze, dit is waarom

Porsche stopt met de 718 Cayman en Boxster in Europa, maar er is ook goed nieuws

Kan de oude Porsche Cayman de nieuwe Porsche 718 GT4 RS een beetje bijhouden?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

Porsche 718 Spyder RS review: Een geslaagd einde van een tijdperk?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)
