
Renault heeft het maar druk de laatste tijd. Net de Talisman en de nieuwe Mégane geïntroduceerd, en naast de Estate-versie van die laatste presenteren de Fransen op de Salon van Genève ook meteen maar de nieuwe Scénic!
Ook in dit geval gaat het vooralsnog alleen om de plaatjes – het internet krioelde al van de gelekte foto's, en dus heeft Renault besloten deze twee officiële plaatjes alvast maar vrij te geven. De rest van de info volgt op 1 maart, nadat zijn onthulling heeft plaatsgevonden. Het enige waar ze nog hoog over opgeven is de driedelige voorruit die, à la Espace, een extra panoramisch uitzicht biedt.
Gezien het feit dat de nieuwe Scénic op hetzelfde onderstel staat als de Mégane, kun je verwachten dat hij ook diens motoren deelt (drie benzines van 100, 130 en 205 pk, twee diesels van 110 en 130 pk).
Puur op persoonlijke nog een paar woordjes over het uiterlijk: designchef Laurens van den Acker heeft zijn best weer gedaan, want dit kon nog wel eens een heel fraaie auto worden! Hij ziet er een beetje uit als de liefdesbaby van een Kadjar, Captur en Clio Estate, maar dan met meer dan genoeg eigenheid. Of er ook, zoals in het verleden, een Grand Scénic komt? Geen idee: 1 maart meer!
Meer van TopGear


De nieuwe elektrische Renault Scenic is voor 90% te recyclen, ook de batterij

In 1991 speelde Renault met het idee de Scénic er zo uit te laten zien

Deze Renault Scenic Vision Concept heeft een waterstof range-extender

Waarom de Renault Avantime een flop was

Renault Scénic TCe 130 Bose

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)
