
Goed nieuws! De nieuwe BMW M2 laat nu echt niet lang meer op zich wachten. Hij krijgt gewoon een zescilinder en de aandrijving op de plek waar je de meeste kans hebt op bandenrook. Het wordt een compacte machine met als enige doel om jouw mondhoeken omhoog te laten krullen. Het slechte nieuws is dat het de laatste BMW M in zijn soort zal zijn.
‘De BMW M2 met zes-in-lijn en achterwielaandrijving wordt zeker een puristische rijmachine. We zullen bij andere voertuigen steeds meer elektrificatie zien, uiteraard in andere vormen, van het 48-volt elektrische systeem en plug-in hybrides tot volledig elektrische aandrijvingen. Zo bezien zal de M2 de laatste M zijn met een pure verbrandingsmotoraandrijving en ook zonder elektrificatieruimte zoals een 48-volt boordnet, ja’, vertelt Nederlander Frank van Meel, de baas van BMW M, aan Bimmer Today.
Niet alles wordt een PHEV
De aankomende BMW M2 is dus het laatste M-model zonder elektrificatie. Dat klinkt overigens wat dramatischer dan het is. Een plug-in performance-hybride, zoals de volgende lichting AMG’s, is inderdaad iets heel anders om in te rijden dan een auto met een pure verbrandingsmotor. Maar zo’n 48-volt hulpje, daar merk je nauwelijks wat van. We gaan het je sterker vertellen: de Audi RS 6 heeft al zo’n mild-hybridesysteem, en daar hoor je niemand over.
Wel is het zo dat 48-volt systemen doorgaan maar heel weinig gecombineerd worden met handbakken. Niets is gelukkig onmogelijk, dus wellicht krijgen we in de toekomst handgeschakelde (mild-)hybrides van BMW M.
Meer van TopGear


Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
