
Heb je wel eens met je hele zevenkoppige gezin in de auto gezeten en gedacht: ‘gingen we nu maar 300 km/u’. Voor deze mensen met een extreem gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel is er de Brabus 850 XL.
Druk 14 oogballen simultaan achterin de oogkassen met 850 pk en 1.450 Nm koppel. Brabus heeft de topsnelheid 850 XL elektronisch gelimiteerd op 300 km/u. In principe zou je dus harder kunnen, maar misschien moet je dan eerst even bij Bugatti aankloppen voor een setje geschikte banden. Je passagiers staren de dood in alle comfort in de ogen dankzij een custom lederen interieur.
Wat was de Brabus 850 XL ooit?
De Brabus 850 XL is in de basis een Mercedes-AMG GLS 63 die ooit 585 pk haalde uit een V8 met twee turbo’s. Dat klinkt nu ineens vrij summier, hé? In 4,2 seconden zit de Brabus 850 XL op 100 km/u. Naar buiten uitdragen dat je in een Brabus rijdt, doe je met 23-inch velgen en – uiteraard – met koolstofvezel opsmuk. Nou vooruit, als je toch 850 pk hebt, mag je wel een beetje ’tjoenen’. Als je het maar niet in je hoofd haalt een spoiler op het dak te zetten.
Lees dit ook even: Brabus 850 Cabrio: snelste vierzits cabrio ter wereld
Meer van TopGear


Oeps: De velgen van de Mercedes GLS zijn al in de configurator gejat

Zelfs de Maybach GLS is niet veilig voor Poolse tuner Carlex

Brabus 850 XL verschijnt opnieuw bij Domeinen, dit keer met extra schade

Mansory maakt Mercedes-Maybach GLS aantrekkelijk voor pakketbezorgers

Brabus 900: als Maybach je niet luxe (of snel) genoeg is

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Die trekt wel erg langzaam op, ondanks de 850 pk. De amerikaanse tuner Hennessy voerde het vorige model Jeep GrandCherokee SRT8 op tot 600 pk en die deed 0-100 in 3,6 sec.