Vorig jaar presenteerde Audi zonder al te veel bombarie een verse RS 4. De powerstation oogt wat frisser en is onderhuids grotendeels identiek aan zijn voorganger. Qua uiterlijk kruipt hij wat dichter naar zijn grotere broer, de RS 6. De facelift betekende dat Abt terug naar de tekentafel moest om de koolstofvezel stukjes een nieuwe vorm te geven.

Dus, hoe vind je dat de nieuwe Abt Audi RS 4 is gelukt? Best onheilspellend zo in het zwart, toch? De ingrijpendste wijzigingen maakt Abt aan de achterkant, met een CFRP-spoiler en vier flinke eindstukken aan het nieuwe uitlaatsysteem. Ook monteert Abt een instelbaar onderstel en bieden ze drie verschillende donkere wielen aan in de maten 20 en 21 inch.

De 2,9-liter V6 in de Abt Audi RS 4 produceert nu 530 pk (+80) en 680 Nm (+80). Voor de toename monteert Abt een nieuwe waterkoelerkit, een nieuwe afdekking van de luchtinlaat en natuurlijk nieuwe software voor de ECU. Het vermogen gaat, zoals voorheen, naar alle wielen via een achttraps automaat. Het interieur is ook aangepakt, maar hier ontbreken de foto’s nog even van.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)