De Audi RS 4-facelift is hier

Alleen zijn uiterlijk verandert

Audi RS 4-facelift 2019
Audi RS 4-facelift 2019
Audi RS 4-facelift 2019 interieur
Audi RS 4-facelift 2019 interieur
Audi RS 4-facelift 2019 interieur
Audi RS 4-facelift 2019
Audi RS 4-facelift 2019
Audi RS 4-facelift 2019
Audi RS 4-facelift 2019
Audi RS 4-facelift 2019
Audi RS 4-facelift 2019
Audi RS 4-facelift 2019
Audi RS 4-facelift 2019 interieur
Audi RS 4-facelift 2019 interieur
Audi RS 4-facelift 2019 interieur
Audi RS 4-facelift 2019
Audi RS 4-facelift 2019
Audi RS 4-facelift 2019
Audi RS 4-facelift 2019
Audi RS 4-facelift 2019

Met al het dieselgeweld uit Ingolstadt en de komst van de nieuwe RS 6 en RS 7, zou je bijna vergeten dat de Audi RS 4-facelift nog niet geïntroduceerd is. Of was, eigenlijk: de middelgrote stationwagen voor mensen die ergens het liefst een uur geleden al waren is nu optisch vernieuwd en zijn frisse snoet komt in december naar de dealers.

Specificaties Audi RS 4-facelift

Met de onvermijdbare komst van de nieuwe BMW M3 met waarschijnlijk 500 pk en vierwielaandrijving, zou je verwachten dat Audi zichzelf een voorsprong gunt en minimaal 50 pk extra uit de 2,9-liter V6 pulkt. Dat doen ze niet: het vermogen blijft 450 pk en 600 Nm. Wel is hij 0,6 kilometer per liter zuiniger geworden, al zal dit waarschijnlijk een verschil in testmethodes zijn.

Audi noemt het zelf een vernieuwde motor, maar zelfs de vermogenskromme is ongewijzigd: het maximale koppel komt nog altijd vrij tussen 1.900 en 5.000 tpm. Specificaties blijven ook identiek: een 0-100-tijd van 4,1 seconden en een topsnelheid van 250 km/u – of 280 km/u als je niet zo gierig doet bij de dealer en het RS Dynamic Package neemt.

Het vermogen gaat via een quattro-vierwielaandrijvingssysteem naar alle wielen en het schakelen doet een automaat voor je. Standaard staat de Audi RS 4-facelift op 19-inch. Optioneel monteert Audi een setje 20-inch voor je. Tik je het plafond van je budget nog niet aan, gooi er dan een setje keramische remmen onder en kies de kleur van de remklauwen.

Nog altijd geen sedan

Ook is de komst van de Audi RS 4-facelift niet het moment geweest voor het Duitse merk om een sedanversie te introduceren. De laatste generatie RS 4 die een sedan kreeg, was de B7-generatie van 2005 tot en met 2009. De Audi RS 6 gaat voor het eerst sinds tijden weer de oversteek maken naar Amerika, maar de RS 4 lijkt voorlopig aan deze kant te blijven.

Reacties
  1. DJW zegt op 3 oktober 2019 om 14:02:

    0,6 liter per kilometer zuiniger? Dat is de moeite waard…

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws