
Ferrari, McLaren en Aston Martin hebben de afgelopen jaren allemaal voorruitvrije speedsters op de markt gebracht, maar het is duidelijk dat deze luchtige speciaaltjes niet zo gemakkelijk te verkopen zijn. Enerzijds omdat niet iedereen een strikt dieet van vliegjes en zandkorrels volgt, en anderzijds omdat de auto’s geen typegoedkeuring krijgen in bepaalde landen.
Ook de Ares S1 Project Spyder conformeert nu aan een conventionelere vorm. De auto, die gebaseerd is op een Corvette C8, werd eerder onthuld zonder voorruit. Verwarrend genoeg verandert de naam nu van Spyder in Speedster, terwijl dat juist de typische benaming is voor een auto zónder voorruit.
De Ares S1 Speedster komt er echt
De baas van Ares, Dany Bahar (je kent hem nog wel), verzekert ons ervan dat 24 exemplaren van de Ares S1 Speedster zeker zullen worden gebouwd en geleverd aan klanten. ‘Sinds de presentatie van de S1 Spyder zagen we dat er grote belangstelling was voor een open versie van het S1-project, maar dat veel enthousiastelingen de voorkeur gaven aan een ontwerp dat de opwinding van het rijden in een open auto combineert met meer comfort’, zei hij.
‘De Ares S1 Speedster is gemaakt om precies aan deze vraag te voldoen, terwijl we ook veel verbeteringen aan het ontwerp hebben geïntroduceerd die we ook zullen zien op de coupéversie van de S1.’ De carrosserie van de Ares S1 Speedster is volledig gemaakt van koolstofvezel. De versie met een voorruit krijgt ook andere lichte wijzigingen, zoals andere koplampen, extra schermen voor het interieur en nieuwe stoelen.
Het vermogen van de dakloze auto
Ach ja, de coupé. De Speedster deelt zijn mechanische delen met die auto – wat inhoudt dat een in het midden gemonteerde 6,2-liter V8 zonder turbo’s of supercharger 715 pk naar enkel de achterwielen stuurt. Hou rekening met prijzen boven de 500.000 euro, zonder belastingen.
Meer van TopGear


Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Dit is de goedkoopste auto die 375 km/u haalt (gewoon met fabrieksgarantie)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Voor wie elektrische Rolls-Royce Spectre te stil vindt, is er nu eentje met een V12

Dit was ooit een van de mooiste auto’s die je (nu nog) in Nederland kunt kopen

Met deze enorme cabrio zou Cadillac graag klanten van Rolls-Royce pikken

Op dit vakantie-eiland is (bijna) elke cabrio een taxi, zelfs de busjes

Nederlands bedrijf bouwt Defender 130 om tot op maat gemaakte pick-up

De Rolls-Royce Arcadia Droptail is dankzij zijn klok misschien wel de duurste Rolls ooit

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
