De Ferrari Monza is duur en uitverkocht

Dit kost de (nu al uitverkochte) Ferrari Monza

Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018
Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018
Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018
Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018
Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018
Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018
Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018
Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018
Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018
Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018
Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018
Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018
Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018
Ferrari Monza Autosalon van Parijs 2018

Je hebt een paar weken de tijd gehad om over de aanschaf van zo’n geweldige Ferrari Monza SP1 en/of SP2 te dromen. Maar die dromen vallen nu in duigen. Toen het nieuws over de Ferrari Monza naar buiten kwam, lieten we al weten dat de prijzen bekendgemaakt zouden worden tijdens de Autosalon van Parijs. Hou je vast: de Ferrari Monza kost 1,6 miljoen euro (in Italië). Niet dat het allemaal nog iets uitmaakt, want de auto is uitverkocht. Uiteraard.

Alsof het niets is

Met 400.000 euro kun je wegrijden in een Ferrari 812 Superfast. En die heeft wél een dak en voorruit. Maar goed, zo gaat het nou eenmaal met van die super-gelimiteerde speciaaltjes: klanten zijn bereid er absurd hoge bedragen voor neer te leggen.

Omdat Ferrari in het verleden maar 499 LaFerrari coupés en 209 LaFerrari Apertas bouwde, moesten ze destijds duizenden hebberige miljonairs teleurstellen. En dat zijn natuurlijk klanten die gewend zijn om altijd te krijgen waar ze naar verlangen. Met de nieuwe Icona-reeks wil Ferrari een oplossing bieden voor die ontevreden Ferrari-liefhebbers met diepe zakken.

Icon-lijn is voor ontevreden klanten

De Icona-lijn komt boven de Sports-serie (488), GT-serie (GTC 4 Lusso) en ‘Special Series’ (488 Pista) te staan. Ferrari heeft nog eens goed naar de geschiedenis gekeken van het merk om inspiratie op te doen voor de speciale reeks. De Ferrari Monza is de eerste auto van de Icona-lijn.

De 499 verkochte Monzas zullen de komende jaren gebouwd worden op een tempo van één per dag. Ze bieden een kans om meer rijke luitjes onderdeel te laten worden van de elite der Ferrari-eigenaren. Een soort overbrugging totdat de opvolger van de LaFerrari het daglicht ziet.

Geen onenigheden

Om onenigheden te voorkomen, mag er per klant maximaal één Ferrari Monza afgenomen worden. Zowel een SP1 als een SP2 kopen mag niet van ‘Rari. Hoe dan ook is de kans dat wij ooit in een Ferrari Monza kunnen rijden opeens enorm klein. En dat doet toch wel een beetje pijn. We kunnen uitkijken naar de andere modellen die de Icona line-up in de toekomst nog te bieden heeft.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws