Aston Martin Lagonda Vision Concept doet pijn aan je vision

Kijk eerst even naar een Honda Insight om je oogvliezen op te warmen

Wanneer is een Aston Martin geen Aston Martin? Wanneer het een Lagonda is. En zeker wanneer het dit, eh, ding is. Knijp een oogje dicht en aanschouw de Aston Martin Lagonda Vision Concept.

De naam Lagonda is ouder dan Aston Martin. Ex-operazanger Wilbur Grunn richtte het bedrijf op in 1909 en vernoemde het naar een rivier naast zijn woonplaats in Ohio. Hij bouwde een stel sedans en cabriolets voordat het bedrijf na de oorlog werd gekocht door David Brown. Hij kocht tevens Aston Martin. Dan snap je ook waar DB voor staat.

Simon Sproule, Vice President van AM, noemt Lagonda een 110 jaar oude start-up. Lagonda wil ‘s werelds eerste uitstootloze luxemerk zijn – Tesla is ze kennelijk niet luxe genoeg. Dat doen ze op een moderne manier met ouderwetse invloeden. Denk aan het toekomstbeeld van Blade Runner 2049, of zo. Of Steam Punk.

De Lagonda Vision Concept ziet eruit alsof er achter de auto een scheur in het tijdruimte-continuüm ontstaan is en de achterkant opgezogen wordt. Hierdoor is de auto nu 5,3 meter lang in plaats van de beoogde 4,5 meter.

Gelukkig is de Lagonda Vision Concept gemaakt om in te zitten. De binnenkant is gelukkig een stuk minder terminaal voor je netvliezen. De enorme stoelen lijken bekleed te zijn met vilt en zouden een welkome toevoeging zijn in elke thuisbioscoop. Je hebt nog een aantal jaar om te wennen aan de designtaal van de Lagonda; een eventueel productiemodel staat pas voor 2021 op de planning.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken