
Audi is niet voldaan met alleen de nieuwe RS 6 en RS 7 op de beursvloer van de autoshow in Frankfurt. Nee, ze kunnen het niet laten een mal autonoom offroad-ding mee te nemen naar de autobeurs. Je kijkt naar de AI:TRAIL, zoals Audi graag wil dat wij ‘m noemen. Wij stemmen ervoor om hem vooral gewoon Audi AI Trail te noemen.
Het is de vierde telg in Audi’s serie van autonome dromen. Eerst kwam de Aicon, toen de PB18 (die nu AI:RACE heet) en laatst de AI:ME. Deze vriendelijke neef van de Warthog uit Halo is 4,15 meter lang, 2,15 meter breed en staat 34 centimeter van de grond. Elk wiel krijgt een eigen elektromotor en de auto kan 400 tot 480 kilometer op één lading rijden.
Het betere offroad-werk houdt de buggy maar 250 kilometer vol. Het glas rondom geeft uitstekend zicht zodat je geen overstekende keien raakt. Een vloot drones helpt je om het overzicht te bewaren. Op de weg rijdt de Audi AI Trail volledig autonoom en dan schijnen de drones bij – daarom heeft de auto geen koplampen.
Achterin monteert het merk een soort vreemde tuinstoelen, die Audi zelf hangmatten noemt. Volgens Audi bieden ze uitstekende steun en je kunt ze demonteren om ze buiten de auto te gebruiken. In de toekomst wil Audi dat je de AI Trail voor een korte tijd kunt leasen voor bijvoorbeeld een weekendtripje. Langer zouden wij hier eerlijk gezegd ook niet in door willen brengen.
Meer van TopGear


Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Elektrische Porsche Boxster en Cayman zijn onderweg

Mercedes-AMG: de handbak is dood

BMW M3 en M4 komen met handbak, omdat Amerika

Geruchten over Audi RS 6 Performance wakkeren aan

Mercedes EQS: een S-klasse van de toekomst

Alpina B3 Touring is je RS 4-alternatief

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Bestuurders van deze merken worden het ongelukkigst van hun auto (en het gelukkigst)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden
