
Audi is niet voldaan met alleen de nieuwe RS 6 en RS 7 op de beursvloer van de autoshow in Frankfurt. Nee, ze kunnen het niet laten een mal autonoom offroad-ding mee te nemen naar de autobeurs. Je kijkt naar de AI:TRAIL, zoals Audi graag wil dat wij ‘m noemen. Wij stemmen ervoor om hem vooral gewoon Audi AI Trail te noemen.
Het is de vierde telg in Audi’s serie van autonome dromen. Eerst kwam de Aicon, toen de PB18 (die nu AI:RACE heet) en laatst de AI:ME. Deze vriendelijke neef van de Warthog uit Halo is 4,15 meter lang, 2,15 meter breed en staat 34 centimeter van de grond. Elk wiel krijgt een eigen elektromotor en de auto kan 400 tot 480 kilometer op één lading rijden.
Het betere offroad-werk houdt de buggy maar 250 kilometer vol. Het glas rondom geeft uitstekend zicht zodat je geen overstekende keien raakt. Een vloot drones helpt je om het overzicht te bewaren. Op de weg rijdt de Audi AI Trail volledig autonoom en dan schijnen de drones bij – daarom heeft de auto geen koplampen.
Achterin monteert het merk een soort vreemde tuinstoelen, die Audi zelf hangmatten noemt. Volgens Audi bieden ze uitstekende steun en je kunt ze demonteren om ze buiten de auto te gebruiken. In de toekomst wil Audi dat je de AI Trail voor een korte tijd kunt leasen voor bijvoorbeeld een weekendtripje. Langer zouden wij hier eerlijk gezegd ook niet in door willen brengen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Elektrische Porsche Boxster en Cayman zijn onderweg

Mercedes-AMG: de handbak is dood

BMW M3 en M4 komen met handbak, omdat Amerika

Geruchten over Audi RS 6 Performance wakkeren aan

Mercedes EQS: een S-klasse van de toekomst

Alpina B3 Touring is je RS 4-alternatief

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
