
Audi is niet voldaan met alleen de nieuwe RS 6 en RS 7 op de beursvloer van de autoshow in Frankfurt. Nee, ze kunnen het niet laten een mal autonoom offroad-ding mee te nemen naar de autobeurs. Je kijkt naar de AI:TRAIL, zoals Audi graag wil dat wij ‘m noemen. Wij stemmen ervoor om hem vooral gewoon Audi AI Trail te noemen.
Het is de vierde telg in Audi’s serie van autonome dromen. Eerst kwam de Aicon, toen de PB18 (die nu AI:RACE heet) en laatst de AI:ME. Deze vriendelijke neef van de Warthog uit Halo is 4,15 meter lang, 2,15 meter breed en staat 34 centimeter van de grond. Elk wiel krijgt een eigen elektromotor en de auto kan 400 tot 480 kilometer op één lading rijden.
Het betere offroad-werk houdt de buggy maar 250 kilometer vol. Het glas rondom geeft uitstekend zicht zodat je geen overstekende keien raakt. Een vloot drones helpt je om het overzicht te bewaren. Op de weg rijdt de Audi AI Trail volledig autonoom en dan schijnen de drones bij – daarom heeft de auto geen koplampen.
Achterin monteert het merk een soort vreemde tuinstoelen, die Audi zelf hangmatten noemt. Volgens Audi bieden ze uitstekende steun en je kunt ze demonteren om ze buiten de auto te gebruiken. In de toekomst wil Audi dat je de AI Trail voor een korte tijd kunt leasen voor bijvoorbeeld een weekendtripje. Langer zouden wij hier eerlijk gezegd ook niet in door willen brengen.
Meer van TopGear


Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Elektrische Porsche Boxster en Cayman zijn onderweg

Mercedes-AMG: de handbak is dood

BMW M3 en M4 komen met handbak, omdat Amerika

Geruchten over Audi RS 6 Performance wakkeren aan

Mercedes EQS: een S-klasse van de toekomst

Alpina B3 Touring is je RS 4-alternatief

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u
