Terug de rallysport in, zo noemt Audi het. Ze gaan niet meer met suïcidale snelheden door de bossen jagen in auto’s met een verkorte wielbasis, maar ze kiezen voor het zand. Audi wil met een elektrische offroader de beruchte Dakar-rally rijden, waarbij een benzinemotor de accu’s bijlaadt als dat nodig is. En nodig zal dat zeker zijn. Ze vertrouwen daarop op hun kennis van onder meer de 24 Uur van Le Mans, waar ze als eerste fabrikant ooit met een hybrideauto wonnen, in 2012.

Naast Dakar stappen ze in de LMDh, een nieuwe klasse binnen het World Endurance Championship. Deze klasse komt er naast de nieuwe Hypercar-klasse. Ze zullen met deze LMDh-auto onder meer de 24 Uur van Le Mans rijden en de 24 Uur van Daytona. De auto’s van de LMDh-klasse hebben net geen 700 pk en wegen iets meer dan 1.000 kilo. Deze twee nieuwe klassen betekenen wel het einde voor Audi in de Formule E, waar het merk in 2021 geen fabrieksteam meer zal hebben.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)