Het verdwijnen van de V8-motor in de Audi RS 4 heeft één heel groot voordeel. En nee, we doelen niet op brandstofverbruik of blije ijsbeertjes die nu nog langer op de zomer moeten wachten. Om met een V6 meer vermogen dan een V8 te genereren, moet je turbo’s gebruiken. Op zichzelf staand is dat ook geen voordeel, ware het niet dat een turbomotor bijzonder makkelijk te tunen is.
Als we de experts mogen geloven is het een kwestie van de turbodruk verhogen en zorgen dat alle sensoren gezonde waardes aangeven. Zo pompt Abt de RS 4 op van van 450 pk naar 510 pk en van 600 Nm naar 600 Nm. Geen dure nieuwe turbo’s, andere nokkenassen of dat soort onzin.
En dan hou je geld over voor de 20-inch velgen van Abt of een verlagingssetje. Of je houdt het lekker in je zak en doet er verstandige mee. Of je gaat ervan uit eten, moet je zelf weten. We zijn je moeder niet. De standaard Audi RS 4 zit in 4,1 seconden op de 100 km/u met een topsnelheid van 280 km/u (zonder optie 250 km/u). Wat er verandert aan de specificaties zegt Abt lekker niet.
Florian heeft op 15 februari 2018 geschreven:
Deze Audi RS 4 is heel erg mooi