Heel veel verandert er niet aan de Audi RS 4, zoals we je vorige maand al berichtten. Alle wijzigingen zijn optisch, maar als er één merk sterk leunt op uiterlijkheden, is het Audi met zijn hippe led’jes. Feest dus voor de fans, ondanks dat ze het nog steeds zullen moeten doen met een schamele 450 pk en 600 Nm. Bovendien hebben we nu een prijs voor de vernieuwde Audi RS 4, en die ontloopt de oude niet heel veel.
Nog even de aanpassingen op een rij
Aan de voorkant heeft de Audi RS 4 inderdaad een nieuwe led-signatuur voor de standaard matrix-koplampen, plus een andere bumper en een grille zonder omlijsting. Er zijn verschillende nieuwe lakkleuren (waaronder Nogaro-blauw) en optioneel kun je kiezen voor 20-inch wielen in plaats van 19-inch. Je krijgt standaard een Virtual Cockpit Plus, elektrisch verstelbare ‘supersportstoelen’ – jawel – en kunt kiezen uit verschillende designpakketten. Ook is er een nieuw MMI Touch-infotainmentsysteem.
De prestaties van de 2,9-liter twin-turbo V6 blijven zoals gezegd ongewijzigd. Dat houdt in dat de vernieuwde Audi RS 4 van 0 naar 100 km/u ketst in 4,3 seconden. Je kunt een begrensde top aantikken van 250 km/u, of 280 km/u met het RS Dynamic Package. Het officiële WLTP-verbruik: 8,2 l/100 km, met een CO2-uitstoot van 210 g/km.
Audi RS 4: de prijs
Je kunt nieuwe Audi RS 4 vanaf nu bestellen; eind dit jaar worden de eerste auto’s geleverd. De Nederlandse vanafprijs is 127.260 euro, een paar duizend euro hoger dan voorheen. In België kun je al wegrijden vanaf 86.900 euro.
Reacties