Telt ‘bewijzen dat een Audi RS 4 van deze generatie heus niet alleen maar onderstuurt’ als een goede verklaring voor de verzekering? Het lijkt ons sowieso een aardige kluif om uit te leggen wat je op een kartbaan deed met je auto (niet dat je verzekering daar geldt, maar goed). De onderstaande crash gebeurde tijdens een evenement van een organisatie die de naam deelt met de zender voor de beste funk, soul en jazz.

De bestuurder van de Audi RS 4 reed mee met een tourrit waarbij Circuit Park Berghem een stoplocatie was. De deelnemers mochten blijkbaar ook even met hun eigen auto’s de baan op, en daar ging het uiteindelijk mis. Gelukkig loopt het nog relatief goed af, want als de RS 4 de andere kant op was geschoten, had hij toeschouwers kunnen raken. Sowieso is de verhouding risico en opbrengst van stoer doen op automeetings wat ons betreft een ongunstige.

De achterdeur ligt flink in de kreukels, de velgen hebben flinke zwarte vegen erop en de achterbumper plus het paneel erboven hebben sporen van de bandenstapel. Valt allemaal wel goed te repareren, dunkt ons. Laten we het categoriseren als een dure les. Check hieronder de beelden van Carspotter Jeroen.

Audi RS 4 vliegt bandenstapel in op kartbaan

Reacties

  • Fausto Ritchie heeft op 11 november 2020 geschreven:

    De “driver” kan niet de pk’s van de RS niet handlen. Wellicht beter om een auto met minder vermogen aan te schaffen…

    Reageer
  • JV heeft op 11 november 2020 geschreven:

    Audi heeft onderstuur, bestuurder gaat daardoor van zijn gas. Vervolgens krijgt vooras grip en breekt hij achter uit. Oorzaak blijft dus helaas wel degelijk onderstuur.

    Reageer
  • SMS heeft op 10 november 2020 geschreven:

    Het gas er mooi op gehouden, klasse!

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)