
Welkom bij de Grote TopGear Speculatieshow, met fantastische prijzen als een vergulde Dode Mus en een welgemeend Zie-Je-Nou-Welletje. Vandaag hebben we het over de nieuwe Audi S6 en de prangende vraag: ‘krijgt ie nou een V8?’. In het draaiboek van Audi stond tijdens de studio-introductie van de A6 heel duidelijk: ‘zeg niets over performance-modellen van de A6’. Daar hebben we dus niets aan.
Om te beginnen, we zijn skeptisch. Immers: de uitstoot moet omlaag, daarom ruilden de Audi RS 5 en RS 4 hun achtcilinder al in voor een potente zescilinder. Bovendien kan de zescilinder alles wat de achtcilinder ook kan. En dan is er nog een kostenplaatje.
Anderzijds: Audi komt zo nu en dan onverwachts uit de hoek, bijvoorbeeld met de Audi R8 RWS en de Audi A1 Quattro. En historisch gezien heeft de Audi S6 altijd dezelfde motor als de Audi RS 6, zij het lichtjes ontkieteld. En Audi zou compleet van de ratten besnuffeld zijn om de aankomende Audi RS6 géén V8 te geven. Aan de hand van deze logica zou je dus kunnen zeggen: de S6 krijgt een V8-motor.
Welke V8 voor de Audi S6?
De V8 in kwestie zou de 4,0-liter V8 zijn die we kennen uit de Porsche Panamera. Audi zal wat aan de digitale knoppen draaien om de achtcilinder een output te geven van rond de 500 pk. Dan blijft er genoeg ruimte met de Audi RS 6 – die tenminste 600 pk moet krijgen om een beetje bij te blijven met de BMW M5. Qua looks kun je uitgaan van de huidige Audi A6 S-Line met wat kleine wijzigingen. De uitlaten bijvoorbeeld, die nu nep zijn, zullen functie krijgen.
De onthulling van de Audi S6 volgt later dit jaar. Dan maken we ook de winnaar bekend van de Grote TopGear Speculatieshow. Mocht het inderdaad een V8 betreffen, zijn we allemaal winnaar.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Dit zijn de acht goedkoopste tiencilinder youngtimers van Nederland

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

De Audi A6 Avant e-tron is nu elektrisch, hoe bevalt ie? (review)

Audi S6 en SQ8 met groepskorting
Audi S6 TDI en S7 TDI zijn de nieuwe dieselbeukers

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Deze Audi RS 6 werd geveild door de overheid, en staat nu bij een bekend (of berucht?) adresje

Koopje? Zo kun jij met een leuke korting de Audi RS 6 GT kopen

Audi gaat zelf aan de tuning en komt met de dikste RS 6 tot nu toe

Dit is jouw kans om (voor weinig?) een Audi RS 6 te kopen met een bijzondere afkomst

Met de Audi RS 6 op zoek naar stationwagens in Amerika

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)
