
Jon Olson is een Red Bull-drinkende pro-skiër met een voorliefde voor dakkoffers en gekke wraps. Je hebt ongetwijfeld weleens een foto voorbij zien komen van zijn Audi R8 of Lamborghini Gallardo met dakkoffer. Zo niet, check even hierboven. Ook de befaamde Audi RS6 DTM (RIP) kreeg een koolstofvezel dakunit. Deze Audi TT Cup, die afgelopen weekend op Zandvoort te spotten was, misstaat niet in zijn collectie. Voor redenen onbekend plant Audi een dakkoffer en ski’s op de race-TT. Maakt ons ook niet zoveel uit, want het oogt gewoon tof.
Deze Audi TT Cup haalt 310 pk uit een 2,0-litermotor en heeft voorwielaandrijving. Als Audi er even een Quattro-systeem onderknoopt, heb je een prima skivakantie-auto. Of achterwielaandrijving, mag ook. Dan leggen we er een surfplank op en gaan we ermee op zomervakantie.
Audi TT Cup met dakkoffer kopen?
Zie jij deze Audi TT Cup met dakkoffer wel zitten? Dan moet je bij een tuner aankloppen, want je kunt de auto (en de koffer) niet zomaar kopen. Als je geluk hebt, is er wel een stoeltje voor je in de competitie. In principe mag iedereen meedoen met de Audi TT Cup, maar je moet eerst solliciteren. Je moet dan een motivatiebrief naar Audi schrijven en als de Duitsers vinden dat jij gemotiveerd genoeg bent, mag je meerijden. Oh, en wel even 120.000 euro meenemen om mee te doen. Voor dat bedrag krijg je dan wel alles van auto tot monteurs, voor één seizoen. Elke crash kost je trouwens nog eens 20.000 euro eigen risico, de rest is verzekerd. Het is in ieder geval een stukje goedkoper dan de DTM, die auto’s kosten minimaal 1 miljoen euro per stuk. Alleen de koolstofvezel deur kost je al 10.000 euro.
Hé jij, volg ons ook even op Instagram!
A photo posted by TopGear Nederland (@topgear.nl) on
Foto R8: jon-olsson.com/
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

POV: Audi TT RS op de Col de Turini

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

Deze Audi V8 Quattro komt uit het leuke DTM-tijdperk en kan van jou zijn

Hoe teams de zon gebruiken om een beetje vals te spelen in de DTM

Motorblok vliegt uit Porsche bij megacrash in de DTM

Audi stapt uit DTM na 2020

Audi’s DTM-motor is een viercilinder met 610 pk

DTM 2019: Alles wat je moet weten dit seizoen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken
