Goedemorgen! Even een vraagje: ben jij op de hoogte van het laatste autonieuws? We hopen het voor je, want waar moet je anders met je collega’s over praten tijdens de lunchpauze? Maar geen zorgen als je ‘nee’ hebt geantwoord. De redactie van TopGear heeft namelijk al het autonieuws van 16 oktober 2018 nog eens voor je uitgestald. Ben je zo weer up-to-date!

Porsche Panamera GTS: modale heerlijkheid

Als je verstrikt raakt in de enorme hoeveelheid uitvoeringen van een Porsche, kies dan altijd de GTS. Traditioneel is het de uitvoering die overal precies tussenin hangt en altijd met een stel lekkere opties komt. De nieuwe Porsche Panamera GTS en de Porsche Panamera GTS Sport Turismo zijn geen uitzondering op deze regel.

Project Bloodhound heeft geen geld meer

Het bedrijf achter Project Bloodhound heeft geen geld meer. In een statement dat gisteren werd gegeven, laat Bloodhound Programme Ltd weten faillissement te hebben aangevraagd. Het kapitaal dat nodig is om van hieruit verder te gaan met het project, is van aanzienlijke grootte, maar niet onmogelijk om bij elkaar te harken. Bloodhound gelooft dat voor het neerzetten van het wereldsnelheidsrecord van 1.287 km/uur (800 mijl per uur) ongeveer 17 miljoen euro nodig is.

BMW M3 blaast motor op en spuugt zuigers uit

In onze ervaring werkt de achtcilinder in de BMW M3 E92 het best wanneer alle onderdelen zich binnen het plaatwerk van de auto bevinden. De aanpak in de video achter de link, waarbij de zuigers en drijfstangen in een plasje olie op de straat liggen, hebben we nog nooit geprobeerd. Ach, het is in ieder geval een mooie puzzel.

Hennessey Ford GT zal nooit komen

Hoopte je op een Hennessey Ford GT, dan moeten we je teleurstellen. Hennessey zegt: ‘Het gebeurt niet vaak, maar sommige auto’s zijn niet bedoeld om te modificeren. In onze nederige opinie, is de nieuwe Ford GT daar één van.’ Hennessey Performance vindt de Ford GT al zó goed (en te zeldzaam, gokken we) dat ze er niets aan willen doen. Ze namen dit standpunt vermoedelijk in toen ze de auto geleverd kregen, want voorheen plande de tuner diverse motorupgrades voor de V6-motor.

Onderweg McDonald’s bestellen met GM

General Motors blijkt in de Verenigde Staten sinds begin dit jaar hun zogeheten Marketplace-app in auto’s te installeren. De app laat je onderweg McDonald’s bestellen, reserveren bij restaurants én voor benzine betalen vanaf je comfortabele plekje achter het stuur. En je kunt meer dan onderweg McDonald’s bestellen: de app is ook verbonden met ketens als Starbucks en Dunkin’ Donuts.

Klimaatverandering zorgt voor hogere bierprijzen

De CO2-uitstoot, en de bijhorende klimaatverandering, kan gaan zorgen voor een flinke toename van de bierprijzen. De situatie is schrijnend; volgens onderzoekers drinken we in het extreemste geval per hoofd van de bevolking door de stijgende prijzen gemiddeld 39 flesjes per jaar minder. 39! En dat zet ons voor een duivels dilemma: of allemaal Toyota Prius gaan rijden en het verdriet verdrinken met goedkoop gerstenat. Óf stug doorrijden in leuke maar dorstige auto’s en de prijs daarvoor betalen op het terras.

Russen hangen MIG-straalmotor in BMW

Игорь Негода, wie kent ‘m niet? Of een betere vraag: wie kent ’t niet uitspreken? Het is de dwaze slav squattende Rus die verantwoordelijk is voor deze BMW 3-serie met de TS-21-turbinemotor. Het is blijkbaar de startmotor die de grotere straalmotor uit een MIG-straaljager aanzwengelt. Hoe het allemaal precies in z’n werk gaat? Geen idee. Het is vrij letterlijk raketwetenschap én ook nog in het Russisch. Bekijk de video maar eens!

Jeep Trackhawk HPE1200 doet 0-100 in 2,3 seconden

Er zijn maar weinig mensen die naar een Jeep Grand Cherokee Trackhawk kijken en denken: ‘leuke wagen, maar jammer dat ie niet een beetje meer power heeft.’ John Hennessey, de chef van de Texaanse tuner Hennessey Performance, is een van die weinigen. Vanuit de fabriek produceert de Trackhawk met zijn 6,2-liter V8 een gezonde 717 pk. In 3,7 seconden zit hij al op 100 km/u en een kwartmijl-sprint kost 11,6 seconden. Maar de Hennessey Trackhawk HPE1200 is sneller. Veel sneller.

Rally del Rubinetto is de meest claustrofobische rally

Ooit afgevraagd waarom de Italianen zo dol zijn op de bescheiden afgemeten Fiat 500? Reis even af naar Germango – of welk klein Italiaans dorpje dan ook. De straten zijn nog krapper dan de maandbegroting van een gemiddelde student. Maar dat houdt de organisatoren van Rally del Rubinetto niet tegen een rallyproef dwars door smalle straten te persen. Meer dan 120 auto’s wurmen zich elk jaar langs de nauwe openingen – en dat gaat niet altijd goed.

De beste filmauto’s aller tijden, volgens TopGear (Deel II)

Stel je voor: films zonder auto’s. Saai! De redactie van TopGear maakte een overzicht van de meest geslaagde combinaties tussen celluloid en Euro 98. Gisteren plaatsten we deel II van de driedelige serie met de beste filmauto’s aller tijden, volgens TopGear. Dit was het autonieuws van 16 oktober 2018.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)