
We zeggen niet dat we boos zijn dat de Bentley Flying Spur Speed ‘slechts’ 635 pk heeft, we zeggen alleen dat we er iets meer van hadden verwacht. Teleurgesteld, dus. Het blijft een enorme bak vermogen, maar het is net zoveel als de W12 die in 2019 werd geïntroduceerd. En het erge is nog dat Bentley het probeert te verdoezelen met kreten als ’85 pk meer’.
In het persbericht probeert Bentley ons nog een beetje te foppen door te vertellen dat de Speed 85 pk en 130 Nm meer heeft dan de Flying Spur S. Dat klopt, maar in feite kon je al een Flying Spur bestellen met 635 pk. Die noemden ze voorheen gewoon de ‘Flying Spur’. Deze standaarduitvoering gaat trouwens uit productie en je kunt alleen nog maar de Speed bestellen als je de W12 wilt.
Specificaties Bentley Flying Spur Speed
De specificaties zijn niet teleurstellend, maar ook geen verrassing. De 0-100-tijd is 3,8 seconden en de topsnelheid is een mooie 333 km/u. Het koppel van de W12-motor is trouwens 900 Nm en schakelen doet een achttraps automaat voor je.
De echte verandering ten opzichte van de uitgaande W12 is de toevoeging van meer zwarte details aan de buitenkant. De grille is zwart, net als de uitlaatstukken. De koplampen zijn een tintje donkerder en er zijn mooiere doppen voor de olie en de benzine. Binnenin vind je Speed-badges, sportpedalen en nieuwe graphics voor het infotaintmentsysteem. De prijs voor Nederland en België is nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Gênant: Bentley vergat bij de Flying Spur Speed om extra vermogen toe te voegen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Met de Bentley Flying Spur Hybrid door adembenemend IJsland

Mansory Bentley Flying Spur: anoniem in het donker

Bentley Flying Spur Hybrid: gewoon met V6

Bentley Flying Spur V8

Bentley Flying Spur V8: 1e rij-indruk

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Bentley Flying Spur is 155 km/u sneller dan jouw nieuwe Volvo

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Officieel: Bentley vervangt de W12-motor met een sterkere hybride V8

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Vanaf volgende week ook 130 op de snelweg tussen 12:00 en 14:00 uur: ‘op rustige momenten kan het’

Is het verstandig om om zo’n veel goedkopere occasion met een ’tik in de motor’ te kopen?

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

De spur v8 is het beste om te kiezen, v12 is mij persoonlijk iets te zwaar in de voorzijde qua sturen.
Heb sinds kort de spur sv8 en is een heerlijke wagen mettwee gezichten.
Heerlijk relaxed of zeer sportief .
En is niet te vergelijken met voorgaande bentley modellen