
We zeggen niet dat we boos zijn dat de Bentley Flying Spur Speed ‘slechts’ 635 pk heeft, we zeggen alleen dat we er iets meer van hadden verwacht. Teleurgesteld, dus. Het blijft een enorme bak vermogen, maar het is net zoveel als de W12 die in 2019 werd geïntroduceerd. En het erge is nog dat Bentley het probeert te verdoezelen met kreten als ’85 pk meer’.
In het persbericht probeert Bentley ons nog een beetje te foppen door te vertellen dat de Speed 85 pk en 130 Nm meer heeft dan de Flying Spur S. Dat klopt, maar in feite kon je al een Flying Spur bestellen met 635 pk. Die noemden ze voorheen gewoon de ‘Flying Spur’. Deze standaarduitvoering gaat trouwens uit productie en je kunt alleen nog maar de Speed bestellen als je de W12 wilt.
Specificaties Bentley Flying Spur Speed
De specificaties zijn niet teleurstellend, maar ook geen verrassing. De 0-100-tijd is 3,8 seconden en de topsnelheid is een mooie 333 km/u. Het koppel van de W12-motor is trouwens 900 Nm en schakelen doet een achttraps automaat voor je.
De echte verandering ten opzichte van de uitgaande W12 is de toevoeging van meer zwarte details aan de buitenkant. De grille is zwart, net als de uitlaatstukken. De koplampen zijn een tintje donkerder en er zijn mooiere doppen voor de olie en de benzine. Binnenin vind je Speed-badges, sportpedalen en nieuwe graphics voor het infotaintmentsysteem. De prijs voor Nederland en België is nog niet bekend.
Eén reactie op “Gênant: Bentley vergat bij de Flying Spur Speed om extra vermogen toe te voegen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Met de Bentley Flying Spur Hybrid door adembenemend IJsland

Mansory Bentley Flying Spur: anoniem in het donker

Bentley Flying Spur Hybrid: gewoon met V6

Bentley Flying Spur V8

Bentley Flying Spur V8: 1e rij-indruk

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Bentley Flying Spur is 155 km/u sneller dan jouw nieuwe Volvo

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

De spur v8 is het beste om te kiezen, v12 is mij persoonlijk iets te zwaar in de voorzijde qua sturen.
Heb sinds kort de spur sv8 en is een heerlijke wagen mettwee gezichten.
Heerlijk relaxed of zeer sportief .
En is niet te vergelijken met voorgaande bentley modellen