
In Beijing presenteert Bentley deze Mulsanne, die – inderdaad – gewoon een Mulsanne is, maar dan interessanter voor koperdieven. Tot je onder al het hoogwaardige metaal, hout en leer kijkt en ziet dat er plug-in hybride techniek in verwerkt zit.
De Hybrid Concept, zoals deze auto heel simpel heet, dient als showcase voor Bentleys nieuwe plug-in hybride avonturen die ze vanaf 2017 aangaan met het aanstaande SUV-model. Uiteindelijk is de bedoeling dat tegen 2020 zo'n 90 procent van de beschikbare Bentley-modellen wordt aangeboden als plug-in hybride.
De elektrotechniek werkt in combinatie met de bekende Bentley-motoren, dus als je bang was voor astmatische viercilinders in Continentals, kun je weer onder je tafel vandaan kruipen. Dit is een logische weg voor het luxemerk; immers, hun klanten hechten waarde aan snelheid en power, maar zullen op steeds meer plaatsen – denk aan grote steden – profijt ondervinden van een lagere uitstoot.
De plug-in hybride Bentley zou zo'n 25 procent meer vermogen hebben, terwijl de gemiddelde CO2-uitstoot met 70 procent wordt teruggebracht. Volledig elektrisch rijden kan tot een afstand van 50 kilometer.
Meer van TopGear


Bentley Mulsanne Grand Limousine: 5 in de aanbieding

Mercedes Maybach S 650 vs Bentley Flying Spur

Bentley bouwt laatste 6,75-liter V8

Bentley Mulsanne is dood: deze 6.75 is de laatste

De snelste Bentleys van dit moment

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
