
In Beijing presenteert Bentley deze Mulsanne, die – inderdaad – gewoon een Mulsanne is, maar dan interessanter voor koperdieven. Tot je onder al het hoogwaardige metaal, hout en leer kijkt en ziet dat er plug-in hybride techniek in verwerkt zit.
De Hybrid Concept, zoals deze auto heel simpel heet, dient als showcase voor Bentleys nieuwe plug-in hybride avonturen die ze vanaf 2017 aangaan met het aanstaande SUV-model. Uiteindelijk is de bedoeling dat tegen 2020 zo'n 90 procent van de beschikbare Bentley-modellen wordt aangeboden als plug-in hybride.
De elektrotechniek werkt in combinatie met de bekende Bentley-motoren, dus als je bang was voor astmatische viercilinders in Continentals, kun je weer onder je tafel vandaan kruipen. Dit is een logische weg voor het luxemerk; immers, hun klanten hechten waarde aan snelheid en power, maar zullen op steeds meer plaatsen – denk aan grote steden – profijt ondervinden van een lagere uitstoot.
De plug-in hybride Bentley zou zo'n 25 procent meer vermogen hebben, terwijl de gemiddelde CO2-uitstoot met 70 procent wordt teruggebracht. Volledig elektrisch rijden kan tot een afstand van 50 kilometer.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes Maybach S 650 vs Bentley Flying Spur

Bentley bouwt laatste 6,75-liter V8

Bentley Mulsanne is dood: deze 6.75 is de laatste

De snelste Bentleys van dit moment

Bentley Mulsanne Speed: drift dat een beetje?

Waarom 2022 een recordjaar was voor de allerduurste automerken ter wereld

Rijden met een 100 jaar oude Bentley Blower op Laguna Seca (en door de drive-thru)

Range Rover vs BMW iX vs Bentley Bentayga review: Welke luxe SUV is de beste?

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Gênant: Bentley vergat bij de Flying Spur Speed om extra vermogen toe te voegen

Bentley Continental GTC Speed review: Hoe rijdt de ultraluxe cabrio met W12?

De elektrische Volkswagen ID. Buzz is de nieuwe auto van de Wegenwacht


Max Verstappen drift met de Ford Supervan 4 en Mustang Mach-E 1400


Deze Nissan Ariya gaat van de Noordpool naar de Zuidpool rijden


Deze elektrische Xpeng P7 en G9 komen naar Nederland


Nissan heeft een echte versie gebouwd van dit Max-Out concept


Het wereldrecord driften op ijs is voor … de Skoda Enyaq?


De Range Rover Velar heeft een milde facelift gekregen


Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical


Land Rover Range Rover P440e review: De vijand van het CJIB


Bezopen: In dit Europese land haalt iedereen gewoon rechts in


De Aston Martin DBS 770 Ultimate is ‘de krachtigste productie-Aston ooit’


Slimme ondernemer bestelde de laatste 240 Defenders (en verdient daar nu leuk aan)


Kun je straks je elektrische BMW naar benzine laten ruiken?



De elektrische Volkswagen ID. Buzz is de nieuwe auto van de Wegenwacht


Rijdt Max Verstappen straks in een elektrische Ford F-150 Lightning met 1.400+ pk?


Lamborghini Invencible en Auténtica zijn de laatste V12’s zonder hybride


Waarom is er geen maximumsnelheid op de Duitse Autobahn? En waarom hier wel?


Reacties