
Ja, natuurlijk moet er weer een veel te grote convertible in het Bentley-gamma komen. Allemaal leuk en aardig, die Continentals, maar wel een beetje voetballerig, nogal ‘nieuw geld’, en echt sierlijk kun je ze niet noemen. De oude Azure was dat wel: een statige open tourer voor heren en dames van stand (hoewel we er Paris Hilton ook wel eens in gespot hebben). De hoogste tijd voor een opvolger.
Bentley gaf vandaag de eerste schetsen vrij van de Mulsanne Convertible Concept, een auto die ons volgens de Engelsen een blik gunt op de ‘mogelijke toekomst van de Bentley-vlaggenschipfamilie’. Vier volwassenen kunnen vertoeven in een handgemaakt interieur waarvoor de ontwerpers hun inspiratie bij de meest luxe powerboats haalden. Bentley noemt de auto verder een ‘fusie tussen sportiviteit en coachbuilt elegantie’, maar gezien het formaat en gewicht van de auto gokken wij dat dat laatste de overhand zal hebben. Al geloven we zo dat de Mulsanne Convertible als met een fluwelen knuppel geslagen van z’n plek zal komen.
Of deze open Mulsanne er komt? Dat zal afhangen van hoe het publiek op deze conceptcar reageert; en met ‘het publiek’ bedoelen we dan vooral vermogende lui in ‘nieuwe markten’. Bel dus als een gek alle rijke Chinezen die je kent en zorg dat ze Bentley overtuigen…
Meer van TopGear


Bentley Mulsanne Grand Limousine: 5 in de aanbieding

Mercedes Maybach S 650 vs Bentley Flying Spur

Bentley bouwt laatste 6,75-liter V8

Bentley Mulsanne is dood: deze 6.75 is de laatste

De snelste Bentleys van dit moment

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Huh? Je raadt echt nooit wat nu ineens weer de bestverkochte auto van Nederland is

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt
