
Bentley komt niet naar Genève met alleen de Flying Spur S, maar ook met een flinke facelift voor vlaggenschip Mulsanne. En dat is niet alles, voortaan is er niet één Mulsanne, maar zijn het er drie.
Eerst maar eens de maatregelen die betrekking hebben op die facelift. Zo krijgt de Mulsanne een compleet nieuwe grille met spijlen in plaats van ‘kippengaas’. Bovendien lijken die spijlen helemaal door te lopen en onderbroken te worden door de bumper. Ook de led-koplampen en motorkap zijn nieuw – al met al geen front dat je gauw over het hoofd zult zien in je spiegels.
De achterlichten en -bumper zijn eveneens nieuw, en vanbinnen is er een nieuw infotainmentsysteem en heb je meer keus uit verschillende soorten knuffelkoeienleer en exotische houtsoorten.
En er komen dus twee nieuwe versies bij. De eerste, de EWB (Extended Wheelbase, de two-tone bruin/grijze op de foto’s), is er een met een 25 cm langere wielbasis – altijd fijn op die toch al zo riante achterbank. Daar tref je nu ook elektrisch bedienbare steuntjes voor je onderbenen aan, voor als je lekker onderuit wilt. Achterbank is trouwens niet helemaal de juiste term, want het gaat om twee afzonderlijke stoelen, met tussenin ruimte voor (we noemen maar wat) gekoelde champagne en glazen.
De tweede nieuwe versie is de Speed, de sportieveling dus (de gele). Hij heeft niet buitensporig veel meer power (537 pk en 1.100 Nm uit de 6,75-liter biturbo V8, tegen 512 pk/1.020 Nm voor de ‘gewone’ Mulsanne, de blauwe op de foto’s). Mede dankzij een herziene achttraps automatische transmissie, het feit dat het toerental nooit onder de 2.000 komt (zodat de turbo’s blijven draaien en de gasrespons dus een stuk vlotter is) en de sportievere instelling van het onderstel kun je in 4,9 seconden 100 km/u rijden en doorgaan tot er 305 op de teller staat.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Bentley Mulsanne Grand Limousine: 5 in de aanbieding

Mercedes Maybach S 650 vs Bentley Flying Spur

Bentley bouwt laatste 6,75-liter V8

Bentley Mulsanne is dood: deze 6.75 is de laatste

De snelste Bentleys van dit moment

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Bentley Flying Spur is 155 km/u sneller dan jouw nieuwe Volvo

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Officieel: Bentley vervangt de W12-motor met een sterkere hybride V8

Batur Convertible: De krachtigste cabrio van Bentley moet ruim 2 miljoen euro kosten

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Lotus Emira: is een viercilinder voldoende voor een sportwagen van 138.000 euro? (review)

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’
