Bentley komt niet naar Genève met alleen de Flying Spur S, maar ook met een flinke facelift voor vlaggenschip Mulsanne. En dat is niet alles, voortaan is er niet één Mulsanne, maar zijn het er drie.

Eerst maar eens de maatregelen die betrekking hebben op die facelift. Zo krijgt de Mulsanne een compleet nieuwe grille met spijlen in plaats van ‘kippengaas’. Bovendien lijken die spijlen helemaal door te lopen en onderbroken te worden door de bumper. Ook de led-koplampen en motorkap zijn nieuw – al met al geen front dat je gauw over het hoofd zult zien in je spiegels.

De achterlichten en -bumper zijn eveneens nieuw, en vanbinnen is er een nieuw infotainmentsysteem en heb je meer keus uit verschillende soorten knuffelkoeienleer en exotische houtsoorten.

En er komen dus twee nieuwe versies bij. De eerste, de EWB (Extended Wheelbase, de two-tone bruin/grijze op de foto’s), is er een met een 25 cm langere wielbasis – altijd fijn op die toch al zo riante achterbank. Daar tref je nu ook elektrisch bedienbare steuntjes voor je onderbenen aan, voor als je lekker onderuit wilt. Achterbank is trouwens niet helemaal de juiste term, want het gaat om twee afzonderlijke stoelen, met tussenin ruimte voor (we noemen maar wat) gekoelde champagne en glazen.

De tweede nieuwe versie is de Speed, de sportieveling dus (de gele). Hij heeft niet buitensporig veel meer power (537 pk en 1.100 Nm uit de 6,75-liter biturbo V8, tegen 512 pk/1.020 Nm voor de ‘gewone’ Mulsanne, de blauwe op de foto’s). Mede dankzij een herziene achttraps automatische transmissie, het feit dat het toerental nooit onder de 2.000 komt (zodat de turbo’s blijven draaien en de gasrespons dus een stuk vlotter is) en de sportievere instelling van het onderstel kun je in 4,9 seconden 100 km/u rijden en doorgaan tot er 305 op de teller staat.

Reacties