De jaren zijn aardig geweest voor de BMW M5 E39 en de potente sedan begint zich te ontwikkelen als geliefde youngtimer. De BMW M5 E60 valt nog niet bij iedereen in de smaak, maar hij zal altijd zijn glorieuze V10 hebben. De tiencilinder klinkt zo goed dat de ijsberen met alle liefde een stukje leefgebied inleveren.
Gooi de V10 uit de E60 in de E39 en je hebt een godslasterlijke en zeer behaaglijke combinatie. Maar wat je ook doet, probeer alsjeblieft nooit het uiterlijk van de M5 E60 op de E39 te transplanteren – zoals deze Duitser deed. Als je zo graag een handbak in je E60 wilt, importeer ‘m dan uit Amerika.
Het kostte iemand ooit, hou je vast, 25.000 euro om de prachtige BMW M5 om te bouwen tot vertekende BMW M5. In Duitsland kennen ze de uitdrukking ‘beter ten halve gekeerd dan ten volle gedwaald’ niet en in de afgelopen drie maanden slokte de BMW M5 nog eens 7.000 euro op om technisch en optisch in topstaat te komen.
De gehele ombouw, inclusief luchtvering, is nog niet het meest dwaze aan deze BMW M5. Dat is de vraagprijs. De verkoper vraagt 34.750 euro voor de BMW M5 E39 met E60 uiterlijk. Voor dat geld kun je beide modellen kopen. Hoef je niet te kiezen.
Reacties