
M-modellen van BMW staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. Dat is voor een groot deel te wijten aan de manier waarop de auto’s gereden worden en het gebrek aan mechanische sympathie dat daarbij komt kijken. Deze BMW M5 E39 is minutieus onderhouden en daarom schopte hij het tot maar liefst 658.000 kilometer.
Alex Palmieri kocht de BMW M5 voor 8.000 dollar, ongeveer 7.100 euro. Kleine kanttekening: in 2003 is de V8 al eens vervangen omdat ie te veel olie verbruikte. De tellerstand van de huidige motor is niet minder indrukwekkend met meer dan 500.000 kilometer. De transmissie is wel het originele exemplaar.
De BMW M5 met 658.000 kilometer had 51 foutcodes toen de nieuwe eigenaar hem kocht, waarvan een deel waarschijnlijk opgeslagen foutmeldingen zijn van vroeger. Volgens Alex rijdt de auto op wat kleine dingen na uitstekend. Hier en daar moeten er wat rubbers vervangen worden om de boel weer fris te krijgen, maar verder lijkt de auto het goed vol te houden.
De moraal van het verhaal: staar je niet blind op de kilometerstand. Let liever op hoe goed de auto onderhouden is en probeer de historie zo secuur mogelijk te achterhalen. De goedkoopste BMW M5 E39’s van Nederland kosten trouwens net geen 23.000 euro en hebben een tellerstand van rond de 200.000 kilometer.
BMW M5 met 658.000 kilometer
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Deze dikke BMW M5 is juist lichter geworden

BMW i5 M60 xDrive (review): nogal iGewikkeld

VIDEO: Hoe rijdt de nieuwe, nogal forse BMW M5?

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

BMW-rijder vlucht na ongeluk, maar wordt door eigen nieuwsgierigheid toch gepakt

Zie jij van welke populaire auto de koplampen van deze bus komen?

Deze 6 toffe Alpina’s kosten minder dan de goedkoopste nieuwe BMW

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW 850i met V8-motor had de eerste M8 moeten worden

Kooptip: Deze BMW M5 kreeg van Volkswagen een W10-motor

Oude BMW M5 doet 300 km/u op Autobahn

Lolreclame: BMW M5 E39 vs raketauto

Kijktip: The Secret Race Across America

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Helaas: Volvo gaat stoppen met de auto waarmee ze groot zijn geworden

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Tesla daagt ontevreden klanten en journalisten voor de rechter

Remstof van autoremmen is schadelijker dan dieseluitstoot, hoe komt dat eigenlijk?

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De nieuwe Kia EV4 heeft een heel bijzondere achterzijde (maar daar is een reden voor)

WimW heeft op 13 juli 2019 geschreven:
Jaren geleden verkocht ik mijn Volvo 850, op LPG.
Ik kocht hem met 220.000 op de teller.
Toen ik hem verkocht stond er 480.000 op de teller.
Nooit olieververst.
Eens per half jaar een kwart litertje erbij.
En nooit een technisch probleem.