
De dikste benzinestokende BMW X5, de xDrive50i, komt niet naar Europa. BMW wil niet precies vertellen waarom, alleen dat het niet is vanwege de WLTP en dat we de line-up goed in de gaten moeten houden. Er staat ons dus sowieso nog iets leuks te wachten.
Misschien doelen ze op de BMW X5 M, of misschien komt er nog wat tussenin. Wat het antwoord ook is, Aksyonov Nikita maakte alvast een opzetje van een BMW X5 M, inclusief de bekende M-streperij.
Vermoedelijk krijgt de nieuwe BMW X5 M de bekende 4,4-liter V8 met iets meer dan 600 pk. Het sprintje naar de 100 km/u schommelt dan in de buurt van de 4,0 seconden. BMW begrenst de topsnelheid standaard op 250 km/u.
Driftmodus op de BMW X5 M?
De vierde generatie BMW X5 deelt zijn platform met de BMW 5-serie en dus met de zeer driftbare M5. Technisch gezien zou het voor BMW een peulenschil zijn om de nieuwe BMW X5 M een driftknop te geven. Leuk om driftig over te dromen, al kun je er maar beter niet op rekenen – er kan alleen maar ellende van komen. BMW wil vast graag reserve-onderdelen verkopen, maar dit gaat wat ver.
Ik wil nú een BMW X5 M
Dat kan niet. Wel kun je je dorst lessen met diesel in de vorm van de BMW X5 M50d. De zes-in-lijn geeft je 400 pk en 760 Nm koppel. In 5,2 seconden zit je op de 100 km/u met een top van 250 km/u. Daar kun je wel eventjes mee uit de voeten.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze dikke BMW heeft geen M Sportpakket en eigenlijk is dat mooier ook

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

De nieuwe gepantserde BMW X5 met V8 van de politie houdt kogels van een AK-47 tegen

Veel vijanden? BMW bouwt een nieuwe gepantserde X5

BMW iX5 Hydrogen review: Hoe rijdt de waterstofauto van BMW?

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De BMW X5 M en X6 M zijn nu mild-hybrides (maar wel met een V8)

Combo-deal: Manhart MHX5 en MH4 GTR

BMW X5 M Competition op grijs kenteken scheelt een lieve duit

BMW X5 M en X6 M, ook als Competition

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
