
De dikste benzinestokende BMW X5, de xDrive50i, komt niet naar Europa. BMW wil niet precies vertellen waarom, alleen dat het niet is vanwege de WLTP en dat we de line-up goed in de gaten moeten houden. Er staat ons dus sowieso nog iets leuks te wachten.
Misschien doelen ze op de BMW X5 M, of misschien komt er nog wat tussenin. Wat het antwoord ook is, Aksyonov Nikita maakte alvast een opzetje van een BMW X5 M, inclusief de bekende M-streperij.
Vermoedelijk krijgt de nieuwe BMW X5 M de bekende 4,4-liter V8 met iets meer dan 600 pk. Het sprintje naar de 100 km/u schommelt dan in de buurt van de 4,0 seconden. BMW begrenst de topsnelheid standaard op 250 km/u.
Driftmodus op de BMW X5 M?
De vierde generatie BMW X5 deelt zijn platform met de BMW 5-serie en dus met de zeer driftbare M5. Technisch gezien zou het voor BMW een peulenschil zijn om de nieuwe BMW X5 M een driftknop te geven. Leuk om driftig over te dromen, al kun je er maar beter niet op rekenen – er kan alleen maar ellende van komen. BMW wil vast graag reserve-onderdelen verkopen, maar dit gaat wat ver.
Ik wil nú een BMW X5 M
Dat kan niet. Wel kun je je dorst lessen met diesel in de vorm van de BMW X5 M50d. De zes-in-lijn geeft je 400 pk en 760 Nm koppel. In 5,2 seconden zit je op de 100 km/u met een top van 250 km/u. Daar kun je wel eventjes mee uit de voeten.
Meer van TopGear


Deze dikke BMW heeft geen M Sportpakket en eigenlijk is dat mooier ook

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

De nieuwe gepantserde BMW X5 met V8 van de politie houdt kogels van een AK-47 tegen

Veel vijanden? BMW bouwt een nieuwe gepantserde X5

BMW iX5 Hydrogen review: Hoe rijdt de waterstofauto van BMW?

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

De BMW X5 M en X6 M zijn nu mild-hybrides (maar wel met een V8)

Combo-deal: Manhart MHX5 en MH4 GTR

BMW X5 M Competition op grijs kenteken scheelt een lieve duit

BMW X5 M en X6 M, ook als Competition

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u
