
Lastig voor te stellen, maar er zijn dus blijkbaar mensen die een Mercedes-AMG GLS 63 met 612 pk een beetje te weinig van het goede vinden. Te langzaam, te gewoontjes, niet opvallend genoeg. Voor die mensen is er nu deze Brabus GLS in de 800-versie, uiteraard in diep duister zwart. Compleet met 800 pk, 1.000 Nm en een gnuivende grille.
De techniek van de Brabus GLS
Eerst maar eens het vettige gedeelte. Voor de aandrijving zorgt de bekende 4,0-liter biturbo V8 mild-hybride setup. Brabus rust ‘m uit met nieuwe turbo’s en een verse ECU, maar houdt tegelijkertijd de topsnelheid begrensd op 280 km/u. Dat is misschien maar goed ook. Deze Brabus GLS is overigens wel minder snel – en iets minder krachtig – dan de oude Brabus GLS 850, die 300 km/u haalde. Ach, ons hoor je verder niet klagen.
Van 0 naar 100 gaat de Brabus GLS 800 in slechts 3,8 seconden. Dat is 0,4 seconde sneller dan de standaard AMG. En tevens belachelijk voor een zevenzits SUV van 2,6 ton kilo’s.
24-inch wielen
We stipten z’n uiterlijk al even aan. Er is een nieuwe koolstofvezel splitter, wielkastverbreders, een diffuser, en dus die twee extra grote openingen in de grille. En bekijk die wielen eens: massieve, 24-inch gesmede Monoblocks, gehuld in Continental-banden van een zeer laag profiel.
Brabus legde de GLS 25 millimeter dichter bij de grond door aanpassingen aan de luchtvering. Ook monteerden ze een nieuw rvs uitlaatsysteem met flapjes erin, zodat je kunt wisselen tussen ‘kijk mij eens’ en ‘maak de buren niet wakker’. Vanbinnen vind je uiteraard volop zacht leer, het nodige koolstofvezel (je verwacht het niet) en nieuwe aluminium flippers voor de negentraps automaat.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Oeps: De velgen van de Mercedes GLS zijn al in de configurator gejat

Zelfs de Maybach GLS is niet veilig voor Poolse tuner Carlex

Brabus 850 XL verschijnt opnieuw bij Domeinen, dit keer met extra schade

Mansory maakt Mercedes-Maybach GLS aantrekkelijk voor pakketbezorgers

Brabus 900: als Maybach je niet luxe (of snel) genoeg is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Tja Deze mischien better in Qatar.hier mag je alleen 130kms 😄bij 180kms rijbewijs kwijt..duss
sjieke bak
Eindelijk eens een serieuze stoere 7 zitter !!
Bij 280 per uur ben je én je rijbewijs én je auto én 6 vrienden kwijt want die kunnen, net als de bestuurder, voor de rest gaan lopen. Ik krijg bijna medelijden maar niet heus. 🤣🤣🤣Corne
Wat een gedrocht
Dit is wel een heel snelle en comfortabele lijkwagen.
Voor de succesvolle drugsdealer zonder smaak
Als je zoveel te compenseren hebt dat je dit moet hebben, heb je vast een heel klein pikkie.