Lastig voor te stellen, maar er zijn dus blijkbaar mensen die een Mercedes-AMG GLS 63 met 612 pk een beetje te weinig van het goede vinden. Te langzaam, te gewoontjes, niet opvallend genoeg. Voor die mensen is er nu deze Brabus GLS in de 800-versie, uiteraard in diep duister zwart. Compleet met 800 pk, 1.000 Nm en een gnuivende grille.

De techniek van de Brabus GLS

Eerst maar eens het vettige gedeelte. Voor de aandrijving zorgt de bekende 4,0-liter biturbo V8 mild-hybride setup. Brabus rust ‘m uit met nieuwe turbo’s en een verse ECU, maar houdt tegelijkertijd de topsnelheid begrensd op 280 km/u. Dat is misschien maar goed ook. Deze Brabus GLS is overigens wel minder snel – en iets minder krachtig – dan de oude Brabus GLS 850, die 300 km/u haalde. Ach, ons hoor je verder niet klagen.

Van 0 naar 100 gaat de Brabus GLS 800 in slechts 3,8 seconden. Dat is 0,4 seconde sneller dan de standaard AMG. En tevens belachelijk voor een zevenzits SUV van 2,6 ton kilo’s.

24-inch wielen

We stipten z’n uiterlijk al even aan. Er is een nieuwe koolstofvezel splitter, wielkastverbreders, een diffuser, en dus die twee extra grote openingen in de grille. En bekijk die wielen eens: massieve, 24-inch gesmede Monoblocks, gehuld in Continental-banden van een zeer laag profiel.

Brabus legde de GLS 25 millimeter dichter bij de grond door aanpassingen aan de luchtvering. Ook monteerden ze een nieuw rvs uitlaatsysteem met flapjes erin, zodat je kunt wisselen tussen ‘kijk mij eens’ en ‘maak de buren niet wakker’. Vanbinnen vind je uiteraard volop zacht leer, het nodige koolstofvezel (je verwacht het niet) en nieuwe aluminium flippers voor de negentraps automaat.

8 reacties op “Brabus GLS heeft 800 pk en boze neusgaten”

  1. Bij 280 per uur ben je én je rijbewijs én je auto én 6 vrienden kwijt want die kunnen, net als de bestuurder, voor de rest gaan lopen. Ik krijg bijna medelijden maar niet heus. 🤣🤣🤣Corne

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *