
Voor sommige mensen is luxe gewoon meer. Meer power, meer velg en meer leer voor het interieur. Praktisch nut en smaak zijn daar volledig ondergeschikt aan. Je kijkt hier naar de nieuwste Brabus 800, die in dit geval gebaseerd is op de Mercedes-Maybach GLS 600 – de grootste en meest luxe SUV van Mercedes. Omdat Brabus alle modellen tegenwoordig ‘800’ noemt, houden we het bij deze op de Brabus Mercedes-Maybach GLS 800.
De nieuwe Brabus krijgt meer power, uiteraard. De V8 produceert nu geen 550 pk meer, maar een mooie ronde 800 pk. Het koppel is nu 950 Nm. De 0-100-tijd is slechts 4,5 seconden en de topsnelheid is 300 km/u. Die laatste is begrensd, waarschijnlijk omdat de GLS zoveel weegt als een klein dorp. Naast de motor pakte Brabus ook de uitlaat aan voor een sportiever geluid. Uiteraard is er een thuiskomfunctie zodat je je buren niet telkens wakker maakt.
Uiteraard is er genoeg uiterlijk vertoon in, op en aan de Brabus Mercedes-Maybach GLS 800. Naast een hoop extra koolstofvezel monteert de tuner 24-inch putdeksels onder de GLS. Het interieur kun je als klant zelf samenstellen, maar voor deze demo ging deze Duitse tuner voor een knaloranje interieur. Het is, eh, vrij heftig. De prijzen van de ombouw van normale Maybach naar Brabus Mercedes-Maybach GLS 800 zijn niet openbaar bekend.
Meer van TopGear


Oeps: De velgen van de Mercedes GLS zijn al in de configurator gejat

Zelfs de Maybach GLS is niet veilig voor Poolse tuner Carlex

Brabus 850 XL verschijnt opnieuw bij Domeinen, dit keer met extra schade

Mansory maakt Mercedes-Maybach GLS aantrekkelijk voor pakketbezorgers

Brabus 900: als Maybach je niet luxe (of snel) genoeg is

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

En vooral populair bij mensen die “minder minder minder” roepen…