
Voor sommige mensen is luxe gewoon meer. Meer power, meer velg en meer leer voor het interieur. Praktisch nut en smaak zijn daar volledig ondergeschikt aan. Je kijkt hier naar de nieuwste Brabus 800, die in dit geval gebaseerd is op de Mercedes-Maybach GLS 600 – de grootste en meest luxe SUV van Mercedes. Omdat Brabus alle modellen tegenwoordig ‘800’ noemt, houden we het bij deze op de Brabus Mercedes-Maybach GLS 800.
De nieuwe Brabus krijgt meer power, uiteraard. De V8 produceert nu geen 550 pk meer, maar een mooie ronde 800 pk. Het koppel is nu 950 Nm. De 0-100-tijd is slechts 4,5 seconden en de topsnelheid is 300 km/u. Die laatste is begrensd, waarschijnlijk omdat de GLS zoveel weegt als een klein dorp. Naast de motor pakte Brabus ook de uitlaat aan voor een sportiever geluid. Uiteraard is er een thuiskomfunctie zodat je je buren niet telkens wakker maakt.
Uiteraard is er genoeg uiterlijk vertoon in, op en aan de Brabus Mercedes-Maybach GLS 800. Naast een hoop extra koolstofvezel monteert de tuner 24-inch putdeksels onder de GLS. Het interieur kun je als klant zelf samenstellen, maar voor deze demo ging deze Duitse tuner voor een knaloranje interieur. Het is, eh, vrij heftig. De prijzen van de ombouw van normale Maybach naar Brabus Mercedes-Maybach GLS 800 zijn niet openbaar bekend.
Meer van TopGear


Oeps: De velgen van de Mercedes GLS zijn al in de configurator gejat

Zelfs de Maybach GLS is niet veilig voor Poolse tuner Carlex

Brabus 850 XL verschijnt opnieuw bij Domeinen, dit keer met extra schade

Mansory maakt Mercedes-Maybach GLS aantrekkelijk voor pakketbezorgers

Brabus 900: als Maybach je niet luxe (of snel) genoeg is

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

En vooral populair bij mensen die “minder minder minder” roepen…