
Bugatti belde TopGear met de vraag of we een dagje in de Bugatti Chiron Super Sport wilden sturen. Maar dan ook echt één dagje. Google Maps verklapte dat je prima in één dag van de fabriek in Molsheim naar de Nürburgring kunt rijden (en al helemaal in een Chiron Super Sport), dus dat is precies wat we deden. En ja, we gaan zelfs tijdens een dagje Touristenfahrten de Nordschleife op met de auto van 3,2 miljoen euro.
In de bovenstaande video zie je hoe de Chiron Super Sport de 340 km/u aantikt op de Autobahn onderweg naar de Nürburgring. Gelukkig stapt Le Mans-winnaar en Bugatti-testrijder Andy Wallace in voor het nodige advies. Je zult begrijpen dat 1.600 pk in bedwang houden op het gladde asfalt van de Nordschleife, in druk verkeer, nogal een uitdaging is. Ook voor Andy Wallace, die zelf ook een rondje Ring mag doen.
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Met 400 km/u afscheid nemen van de Chiron op de landingsbaan voor spaceshuttles

Is de Bugatti Chiron Super Sport sneller dan een Space Shuttle op een landingsbaan?

De eerste Bugatti Chiron Super Sport heeft lak aan normale kleuren

Bugatti Chiron Super Sport op de Autobahn en Nürburgring

Deze Bugatti Chiron Super Sport 300+’en halen samen 1.470 km/u

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

TopGear Magazine 240 is uit!

TopGear Magazine 239 is uit!

TopGear Magazine 238 is uit!

TopGear Magazine 237 is uit!

TopGear Magazine 236 is uit!
