
Bugatti doet een Nico Rosbergje – stoppen op je hoogtepunt. De F1-coureur ging na het winnen van het wereldkampioenschap met pensioen en Bugatti doet nu hetzelfde. Ze stoppen, uiteraard, niet met het bouwen van auto’s, maar ze zullen geen snelheidsrecords meer achtervolgen. Zonde, want met het vorige record van 490 km/u (300 mph) is de magische 500 km/u in zicht.
In een online video zegt de altijd gedistingeerde CEO Stephan Winkelmann: ‘Vandaag is een perfecte dag voor Bugatti. We zijn de eerste autofabrikant om de barrière van 300 mph te verslaan. Dit laat zien wat de mensen van Bugatti kunnen bereiken. Dit wereldrecord is voor jullie allemaal.’
Hij gaat verder: ‘Echter, dames en heren, was dit de laatste keer voor ons. We waren de eerste om deze mijlpaal te bereiken. We hebben onze namen voor altijd in de geschiedenisboeken gegraveerd. Onze gedachten en focus liggen op andere projecten.’ En daarmee stopt Bugatti met het achtervolgen van verdere snelheidsrecords.
Jammer, maar helaas. Gelukkig zijn er nog drie andere deelnemers: de Hennessey Venom F5, de Koenigsegg Jesko en de SSC Tuatara. Er ligt nog een officieel Guinness World Record voor het oprapen, aangezien de omgebouwde Chiron a) geen productieauto is, en b) slechts één richting op reed. Voor een officieel record moet je immers het gemiddelde van sprintjes in beide richtingen pakken.
Bugatti gaat geen snelheidsrecords meer doen
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze 3D geprinte hybride is officieel sneller dan een Koenigsegg

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

Dit F1-record van Jan Lammers kan Max Verstappen voorlopig niet breken

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe kunnen zoveel mensen zo’n dure nieuwe auto betalen? Dit zijn de verschillende opties

Dit is geen flitspaal of verkeerscamera, maar wat is deze verdachte paal dan wel?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’
