
Bugatti doet een Nico Rosbergje – stoppen op je hoogtepunt. De F1-coureur ging na het winnen van het wereldkampioenschap met pensioen en Bugatti doet nu hetzelfde. Ze stoppen, uiteraard, niet met het bouwen van auto’s, maar ze zullen geen snelheidsrecords meer achtervolgen. Zonde, want met het vorige record van 490 km/u (300 mph) is de magische 500 km/u in zicht.
In een online video zegt de altijd gedistingeerde CEO Stephan Winkelmann: ‘Vandaag is een perfecte dag voor Bugatti. We zijn de eerste autofabrikant om de barrière van 300 mph te verslaan. Dit laat zien wat de mensen van Bugatti kunnen bereiken. Dit wereldrecord is voor jullie allemaal.’
Hij gaat verder: ‘Echter, dames en heren, was dit de laatste keer voor ons. We waren de eerste om deze mijlpaal te bereiken. We hebben onze namen voor altijd in de geschiedenisboeken gegraveerd. Onze gedachten en focus liggen op andere projecten.’ En daarmee stopt Bugatti met het achtervolgen van verdere snelheidsrecords.
Jammer, maar helaas. Gelukkig zijn er nog drie andere deelnemers: de Hennessey Venom F5, de Koenigsegg Jesko en de SSC Tuatara. Er ligt nog een officieel Guinness World Record voor het oprapen, aangezien de omgebouwde Chiron a) geen productieauto is, en b) slechts één richting op reed. Voor een officieel record moet je immers het gemiddelde van sprintjes in beide richtingen pakken.
Bugatti gaat geen snelheidsrecords meer doen
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze 3D geprinte hybride is officieel sneller dan een Koenigsegg

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

Dit F1-record van Jan Lammers kan Max Verstappen voorlopig niet breken

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij
