
Bugatti doet een Nico Rosbergje – stoppen op je hoogtepunt. De F1-coureur ging na het winnen van het wereldkampioenschap met pensioen en Bugatti doet nu hetzelfde. Ze stoppen, uiteraard, niet met het bouwen van auto’s, maar ze zullen geen snelheidsrecords meer achtervolgen. Zonde, want met het vorige record van 490 km/u (300 mph) is de magische 500 km/u in zicht.
In een online video zegt de altijd gedistingeerde CEO Stephan Winkelmann: ‘Vandaag is een perfecte dag voor Bugatti. We zijn de eerste autofabrikant om de barrière van 300 mph te verslaan. Dit laat zien wat de mensen van Bugatti kunnen bereiken. Dit wereldrecord is voor jullie allemaal.’
Hij gaat verder: ‘Echter, dames en heren, was dit de laatste keer voor ons. We waren de eerste om deze mijlpaal te bereiken. We hebben onze namen voor altijd in de geschiedenisboeken gegraveerd. Onze gedachten en focus liggen op andere projecten.’ En daarmee stopt Bugatti met het achtervolgen van verdere snelheidsrecords.
Jammer, maar helaas. Gelukkig zijn er nog drie andere deelnemers: de Hennessey Venom F5, de Koenigsegg Jesko en de SSC Tuatara. Er ligt nog een officieel Guinness World Record voor het oprapen, aangezien de omgebouwde Chiron a) geen productieauto is, en b) slechts één richting op reed. Voor een officieel record moet je immers het gemiddelde van sprintjes in beide richtingen pakken.
Bugatti gaat geen snelheidsrecords meer doen
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze 3D geprinte hybride is officieel sneller dan een Koenigsegg

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

Dit F1-record van Jan Lammers kan Max Verstappen voorlopig niet breken

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?
