
Bugatti doet een Nico Rosbergje – stoppen op je hoogtepunt. De F1-coureur ging na het winnen van het wereldkampioenschap met pensioen en Bugatti doet nu hetzelfde. Ze stoppen, uiteraard, niet met het bouwen van auto’s, maar ze zullen geen snelheidsrecords meer achtervolgen. Zonde, want met het vorige record van 490 km/u (300 mph) is de magische 500 km/u in zicht.
In een online video zegt de altijd gedistingeerde CEO Stephan Winkelmann: ‘Vandaag is een perfecte dag voor Bugatti. We zijn de eerste autofabrikant om de barrière van 300 mph te verslaan. Dit laat zien wat de mensen van Bugatti kunnen bereiken. Dit wereldrecord is voor jullie allemaal.’
Hij gaat verder: ‘Echter, dames en heren, was dit de laatste keer voor ons. We waren de eerste om deze mijlpaal te bereiken. We hebben onze namen voor altijd in de geschiedenisboeken gegraveerd. Onze gedachten en focus liggen op andere projecten.’ En daarmee stopt Bugatti met het achtervolgen van verdere snelheidsrecords.
Jammer, maar helaas. Gelukkig zijn er nog drie andere deelnemers: de Hennessey Venom F5, de Koenigsegg Jesko en de SSC Tuatara. Er ligt nog een officieel Guinness World Record voor het oprapen, aangezien de omgebouwde Chiron a) geen productieauto is, en b) slechts één richting op reed. Voor een officieel record moet je immers het gemiddelde van sprintjes in beide richtingen pakken.
Bugatti gaat geen snelheidsrecords meer doen
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze 3D geprinte hybride is officieel sneller dan een Koenigsegg

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

Dit F1-record van Jan Lammers kan Max Verstappen voorlopig niet breken

Zo ongelofelijk hard kan de Rimac Nevera achteruit rijden (en dat is een record)

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Chinese auto’s verkopen voor geen meter in Nederland, behalve als ze één bijzondere toevoeging hebben

Hoe lang mag je links blijven plakken voordat het onnodig linksrijden is?
