
Nadat je meer dan 1.500.000 dollar hebt gedropt op een Bugatti Veyron, heb je geen 21.000 dollar meer over voor een oliewissel. Dat is simpele wiskunde. Dus doet deze meneer het maar zelf. En met zelf bedoelt hij: ‘door de medewerkers van mijn garage voor exotische auto’s’.
Hoe doe je een Bugatti Veyron-oliewissel? Het is vrij simpel. Eerst moet je de lage auto op een brug krijgen. Dit is een Mansory-exemplaar, dus dat gaat wat lastiger door het gebrek aan bodemvrijheid. De doorgewinterde doe-het-zelver gebruikt hiervoor een stapeltje houten plankjes.
Vervolgens moet je zestien olie-aftapplugjes losdraaien. De dikke 60W-olie moet lekker warm zijn om goed te vloeien. Daarna wissel je de (toch best beschaafde) oliefilter. Daarna is het een kwestie van alles weer dichtdraaien en vullen met dure olie. Het zijn soms net auto’s, die Veyrons.
Via de zijkant van de Veyron check het het oliepeil. Benieuwd hoe dezelfde Veyron een burnout doet van 110.000 dollar?
Bugatti Veyron-oliewissel zelf doen
Meer van TopGear


Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Oeps: Man komt na 4 maanden achter simpele reden waarom zijn Bugatti niet wil starten

Woeste Bugatti-bestuurder rijdt prijzig lakwerk stuk tegen BMW bij verkeersfittie

Zo ziet een Bugatti-wiel van 35.000 euro er vanbinnen uit als je het opensnijdt

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Deze nieuwe autoradio ziet eruit als een oude cassettespeler, maar achter het klepje zit iets anders

Waarom zie je zo vaak een losse schoen langs de snelweg liggen? En waarom is het er maar één?

Door deze slimme truc kunnen vrachtwagens snelladen zonder dat het stroomnet overbelast raakt

TU Delft bouwt duurzame auto met vergeten techniek uit jaren ’60 die op bijna elke brandstof kan lopen

Je wordt dus voortdurend genaaid door de Bugattiedealer voor het onderhoud als je zo gek bent zo’n platgeslagen olifant te kopen.