Nadat je meer dan 1.500.000 dollar hebt gedropt op een Bugatti Veyron, heb je geen 21.000 dollar meer over voor een oliewissel. Dat is simpele wiskunde. Dus doet deze meneer het maar zelf. En met zelf bedoelt hij: ‘door de medewerkers van mijn garage voor exotische auto’s’.

Hoe doe je een Bugatti Veyron-oliewissel? Het is vrij simpel. Eerst moet je de lage auto op een brug krijgen. Dit is een Mansory-exemplaar, dus dat gaat wat lastiger door het gebrek aan bodemvrijheid. De doorgewinterde doe-het-zelver gebruikt hiervoor een stapeltje houten plankjes.

Vervolgens moet je zestien olie-aftapplugjes losdraaien. De dikke 60W-olie moet lekker warm zijn om goed te vloeien. Daarna wissel je de (toch best beschaafde) oliefilter. Daarna is het een kwestie van alles weer dichtdraaien en vullen met dure olie. Het zijn soms net auto’s, die Veyrons.

Via de zijkant van de Veyron check het het oliepeil. Benieuwd hoe dezelfde Veyron een burnout doet van 110.000 dollar?

Bugatti Veyron-oliewissel zelf doen

Reacties

  • Chris heeft op 17 juli 2018 geschreven:

    Je wordt dus voortdurend genaaid door de Bugattiedealer voor het onderhoud als je zo gek bent zo’n platgeslagen olifant te kopen.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)