
Nadat je meer dan 1.500.000 dollar hebt gedropt op een Bugatti Veyron, heb je geen 21.000 dollar meer over voor een oliewissel. Dat is simpele wiskunde. Dus doet deze meneer het maar zelf. En met zelf bedoelt hij: ‘door de medewerkers van mijn garage voor exotische auto’s’.
Hoe doe je een Bugatti Veyron-oliewissel? Het is vrij simpel. Eerst moet je de lage auto op een brug krijgen. Dit is een Mansory-exemplaar, dus dat gaat wat lastiger door het gebrek aan bodemvrijheid. De doorgewinterde doe-het-zelver gebruikt hiervoor een stapeltje houten plankjes.
Vervolgens moet je zestien olie-aftapplugjes losdraaien. De dikke 60W-olie moet lekker warm zijn om goed te vloeien. Daarna wissel je de (toch best beschaafde) oliefilter. Daarna is het een kwestie van alles weer dichtdraaien en vullen met dure olie. Het zijn soms net auto’s, die Veyrons.
Via de zijkant van de Veyron check het het oliepeil. Benieuwd hoe dezelfde Veyron een burnout doet van 110.000 dollar?
Bugatti Veyron-oliewissel zelf doen
Eén reactie op “Bugatti Veyron-oliewissel zelf doen”
Laat een antwoord achter aan Chris Reactie annuleren
Meer van TopGear


Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Oeps: Man komt na 4 maanden achter simpele reden waarom zijn Bugatti niet wil starten

Woeste Bugatti-bestuurder rijdt prijzig lakwerk stuk tegen BMW bij verkeersfittie

Zo ziet een Bugatti-wiel van 35.000 euro er vanbinnen uit als je het opensnijdt

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Je wordt dus voortdurend genaaid door de Bugattiedealer voor het onderhoud als je zo gek bent zo’n platgeslagen olifant te kopen.