
De F1-carrière van Christijan Albers is misschien niet helemaal geworden wat hij ervan gehoopt had, maar toch kan Albers terugkijken op een succesvol leven in de autosport. Hij werd kampioen in de Formule Ford Benelux en in de Duitse Formule 3, maar hij maakte vooral indruk in de DTM waar hij voor HWA reed met een AMG CLK-racer. Nu ken je Christijan Albers als analist van Viaplay en binnenkort ook van zijn nieuwe auto: een Mercedes-AMG One.
Bij De Telegraaf (waar Albers ook figureert in de F1-podcast) doet de ex-coureur zijn verhaal. ‘Ik heb mijn exemplaar ruim zes jaar geleden besteld en nu is-ie eindelijk klaar’, vertelt Albers. Voor Albers zijn nieuwe auto ophaalt, krijgen Albers, zijn vrouw en twee zoons een rondleiding bij AMG en HWA. Daar komt de oud-coureur nog wat memorabilia uit zijn tijd tegen. ‘Dan komt alles toch weer een beetje terug’, zegt Albers.
Helaas vertelt de F1-analist niets over de opties die hij heeft aangevinkt, waardoor we geen nauwkeurige inschatting kunnen maken van de aankoopprijs. Ga er vanuit dat de auto van Christijan Albers ten minste 2,5 miljoen euro waard is. Daarvoor krijgt de analist een aangepaste F1-aandrijflijn die voor 1.063 pk zorgt. 0 naar 100 km/u moet in 2,9 seconden kunnen en de top ligt op 352 km/u.
Waarom Albers voor de AMG One gaat en niet de Valkyrie
Albers heeft door zijn link met Mercedes meer gevoel bij de AMG One. Daarnaast gaat hij liever voor de 1,6-liter hybride V6-turbomotor dan voor de Cosworth V12 in de Valkyrie, omdat de AMG-motor ‘van de huidige tijd’ is. Albers noemt de auto ‘een supergaaf verzamelobject’. Hopelijk laat hij hem wel af en toe uit in de straten van Monte Carlo.
5 reacties op “Christijan Albers pikt zijn nieuwe auto op: een Mercedes-AMG One”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


VIDEO: Zo ziet de nieuwe Mercedes-AMG One van Christijan Albers eruit

Dit schaalmodel van de Mercedes-AMG One is op afstand bestuurbaar

Mercedes-AMG gaat met de billen bloot bij documentaire over de One

Als Red Bull niet in de buurt is, kan Mercedes wel de snelste tijd op een F1-circuit pakken

Mercedes wil nooit meer een straatauto met een F1-motor bouwen

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Nieuwe auto’s zijn indrukwekkend, maar oude auto’s kun je tenminste nog zelf repareren

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Zo word je in het buitenland opgelicht met parkeren zonder dat je het doorhebt

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

APK voor motorfietsen verplicht in Europa, maar de manier waarop is wel een beetje raar

Ik vind het een spuuglelijke auto.
Ik heb wel eerder een splinternieuwe Ferrari gezien die hij besteld had en weer in de verkoop deed om eraan te verdienen.
Deze auto is mogelijk hetzelfde verhaal, bestellen, 1 of een paar ritjes en dan met flinke winst doorverkopen. Ik denk dat dat zijn business model is.
Persoonlijk zou ik deze auto niet eens willen hebben, hij is lelijk, heeft geen echt mooi motorgeluid en de acceleratie is niet eens beter, eerder slechter, dan van supercars die een fractie kosten van dit ding en er veel beter uitzien.
Volgens mij heeft deze auto een zeer strakke tijd op de nurburgring gereden. Daar is deze auto ook voor gebouwd.
Zal best, dat zal een test-exemplaar van de fabriek zelf zijn en geen klantenwagen.
Hhahaha, Top Gear gezien Chris ?!, 2,5ilhoen euro weggegooid geld. ANoubia, tos een ” beleggongsobject” voor hem. enbdat noemt zich een autoliefhebber. Tsss…