
De F1-carrière van Christijan Albers is misschien niet helemaal geworden wat hij ervan gehoopt had, maar toch kan Albers terugkijken op een succesvol leven in de autosport. Hij werd kampioen in de Formule Ford Benelux en in de Duitse Formule 3, maar hij maakte vooral indruk in de DTM waar hij voor HWA reed met een AMG CLK-racer. Nu ken je Christijan Albers als analist van Viaplay en binnenkort ook van zijn nieuwe auto: een Mercedes-AMG One.
Bij De Telegraaf (waar Albers ook figureert in de F1-podcast) doet de ex-coureur zijn verhaal. ‘Ik heb mijn exemplaar ruim zes jaar geleden besteld en nu is-ie eindelijk klaar’, vertelt Albers. Voor Albers zijn nieuwe auto ophaalt, krijgen Albers, zijn vrouw en twee zoons een rondleiding bij AMG en HWA. Daar komt de oud-coureur nog wat memorabilia uit zijn tijd tegen. ‘Dan komt alles toch weer een beetje terug’, zegt Albers.
Helaas vertelt de F1-analist niets over de opties die hij heeft aangevinkt, waardoor we geen nauwkeurige inschatting kunnen maken van de aankoopprijs. Ga er vanuit dat de auto van Christijan Albers ten minste 2,5 miljoen euro waard is. Daarvoor krijgt de analist een aangepaste F1-aandrijflijn die voor 1.063 pk zorgt. 0 naar 100 km/u moet in 2,9 seconden kunnen en de top ligt op 352 km/u.
Waarom Albers voor de AMG One gaat en niet de Valkyrie
Albers heeft door zijn link met Mercedes meer gevoel bij de AMG One. Daarnaast gaat hij liever voor de 1,6-liter hybride V6-turbomotor dan voor de Cosworth V12 in de Valkyrie, omdat de AMG-motor ‘van de huidige tijd’ is. Albers noemt de auto ‘een supergaaf verzamelobject’. Hopelijk laat hij hem wel af en toe uit in de straten van Monte Carlo.
5 reacties op “Christijan Albers pikt zijn nieuwe auto op: een Mercedes-AMG One”
Laat een antwoord achter aan Chris Reactie annuleren
Meer van TopGear


VIDEO: Zo ziet de nieuwe Mercedes-AMG One van Christijan Albers eruit

Dit schaalmodel van de Mercedes-AMG One is op afstand bestuurbaar

Mercedes-AMG gaat met de billen bloot bij documentaire over de One

Als Red Bull niet in de buurt is, kan Mercedes wel de snelste tijd op een F1-circuit pakken

Mercedes wil nooit meer een straatauto met een F1-motor bouwen

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Ik vind het een spuuglelijke auto.
Ik heb wel eerder een splinternieuwe Ferrari gezien die hij besteld had en weer in de verkoop deed om eraan te verdienen.
Deze auto is mogelijk hetzelfde verhaal, bestellen, 1 of een paar ritjes en dan met flinke winst doorverkopen. Ik denk dat dat zijn business model is.
Persoonlijk zou ik deze auto niet eens willen hebben, hij is lelijk, heeft geen echt mooi motorgeluid en de acceleratie is niet eens beter, eerder slechter, dan van supercars die een fractie kosten van dit ding en er veel beter uitzien.
Volgens mij heeft deze auto een zeer strakke tijd op de nurburgring gereden. Daar is deze auto ook voor gebouwd.
Zal best, dat zal een test-exemplaar van de fabriek zelf zijn en geen klantenwagen.
Hhahaha, Top Gear gezien Chris ?!, 2,5ilhoen euro weggegooid geld. ANoubia, tos een ” beleggongsobject” voor hem. enbdat noemt zich een autoliefhebber. Tsss…